Regionalna konferencija „Kako uspostaviti sistem finansijskog upravljanja i kontrole kod indirektnih budžetskih korisnika na lokalu“ održana je u Skupštinskoj sali Gradske uprave Sremaska Mitrovica. Događaj je održan u okviru Projekta Reforma lokalnih finansija II u Srbiji (RELOF2), u saradnji sa Centralnom jedinicom za harmonizaciju Ministarstva finansija.
Na konferenciji je predstavljen Praktičan vodič sa alatom za uspostavljanje sistema finansijskog upravljanja i kontrole kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava na lokalnom nivou, koji je Projekat RELOF2 razvio u saradnji saradnji sa Centralnom jedinicom za harmonizaciju Ministarstva finansija. Uz Vodič je kreiran i alat u vidu poluautomatizovane Excel tabele za izradu dokumentacione osnove sistema koji u velikoj meri automatizuje proces i olakšava rad na uspostavljanju samog sistema.
Uspostavljanje finsijskog upravljanja i kontrole kod svih korisnika javnih sredstava je deo reforme javnih finansija. Njen cilj je unapređenje upravljanja javnim finansijama, odnosno unapređenje odgovornosti rukovodilaca i zaposlenih u javnom sektoru, kao i bolje upravljanje javnim sredstvima u skladu sa principima interne finansijske kontrole.
Uspostavljanje IFKJ je zakonska obaveza svih korisnika javnih sredstava Republike Srbije i preduslov za zatvaranje poglavlja 32 – finansijski nadzor, pri pristupanju EU. Ovu zakonsku obavezu, bez obzira na veličinu i broj zaposlenih, kao korisnici javnih sredstava, imaju i indirektni budžetski korisnici.