Velike su šanse da dizelašima i benzincima nećemo reći zbogom 2035.

Foto: Freepik
Izveštaj Evropskog revizorskog suda jasno pokazuje da trenutno postoje uska grla u lancu snabdevanja sirovinama koja bi mogla da ugroze čitavu tranziciju ka električnim automobilima.

Podsticanje električne mobilnosti izgleda kao jasan put za Evropsku uniju. Naravno, put je otvoren i za druge tehnologije sa nultom emisijom u saobraćaju, ali ih za sada, osim vodonika, nema na vidiku.

Ali ni sa električnim automobilima situacija nije tako jednostavna. Naime, u izveštaju Evropskog revizorskog suda jasno se zaključuje da trenutno postoje uska grla u lancu snabdevanja sirovinama koja bi mogla da ugroze čitavu tranziciju. Tome treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju.

Stoga, napori EU da poveća proizvodnju baterija možda neće biti dovoljni da zadovolje rastuću potražnju.

Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako proizvodni kapaciteti baterija u EU ne porastu kako je planirano. Može se desiti da EU posle 2035. godine ne zabrani prodaju novih automobila na benzin i dizel.

U drugom scenariju, treba se osloniti na baterije i električna vozila iz trećih zemalja za postizanje klimatskih ciljeva EU. Međutim, to je na štetu evropske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo čitavog kontinenta.

Prodaja novih automobila na benzin i dizel trebalo bi da bude zabranjena od 2035. godine. Baterije su stoga od velikog strateškog značaja za EU ​​– i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izveštaju Revizorskog suda.