Udruženja auto-škola, koja okupljaju oko 500 ovih privrednih društava u Srbiji, spremaju predloge novih minimalnih cena obuke vozača, a konačnu odluku doneće MUP.
Trenutna minimalna cena od 61.960 dinara nije menjana devet godina i kako ovi preduzetnici poručuju, ne podmiruje narasle troškove.
Ako MUP usvoji predlog, nova cena obuke, prema nezvaničnim informacijama, biće oko 90.000 dinara, a pojedina udruženja tražila su čak povećanje preko 140.000 dinara.
U međuvremenu, umesto dosadašnje cene pojedinačnog časa od 1.200 dinara, mnoge škole su je u proteklih nekoliko nedelja povećale na 1.400 i 1.500 dinara.
Prema rečima Milana Krstića iz Asocijacije auto-škola Srbije, zahtev za novim minimalnim cenama ne bi trebalo nikoga da iznenađuje, jer je od 2012. godine, kada je propisana cena koja još važi, udeo troškova koji ulaze u obuku drastično povećan.
– Minimalna cena rada pre devet godina bila je 102 dinara, a od 2020. godine je 184 dinara.
Plate instruktora i ostalih zaposlenih morale su da budu mnogo veće, a da ne govorim koliko je gorivo poskupelo od tada, koje je osnovno sredstvo rada – objašnjava Krstić za „Novosti“.
Prema njegovim rečima, prosečne plate instruktora su oko 60.000 dinara, a novina je i da predavači teorijskog dela moraju da imaju visoko obrazovanje.
– Odavno su iz praktičnog dela obuke izbačena vozila bez ABS sistema, kakav je „jugo“, što je takođe povećalo troškove za kupovinu skupljih automobila.
Investicije u poligone i mesta za obuku i polaganje su porasle. Većina škola se odlučilo za zakup – kaže Krstić.
Predlozi koje auto-škole pošalju u MUP ne znači da će biti i prihvaćeni.
Kako Krstić kaže, Ministarstvo će angažovati svoje procenitelje, koji će na osnovu troškova, amortizacije, zakupa, odlučiti koja će biti nova najniža cena.
Izvor: V.novosti