Nova društvena mreža Threads iz kompanije Meta, napravljena kao direktan rival Twitteru, biće dostupna od 6. jula.
U nameri da se uhvati u koštac sa Twitterom, kompanija Meta predstavlja svoju novu društvenu mrežu Threads. Aplikacija će biti dostupna za korišćenje od sutra, 6. jula, kako je navedeno u App Store prodavnici za korisnike Apple uređaja. Za korisnike sa Android operativnim sistemom, Threads će biti dostupan čim se pojavi na Google Play Store.
Naziv aplikacije u punom obliku je Threads, an Instagram app, što implicira da je aplikacija zapravo deo Instagrama. Kao što se i ranije govorilo, aplikacija je izgrađena na osnovi Instagrama i integrisana sa ovom društvenom mrežom. To znači da će korisnici moći da koriste svoje Instagram naloge na novoj mreži, omogućavajući im prebacivanje korisničkog imena, pratilaca i drugih informacija sa Instagrama na Threads.
U izjavama koje su ranije dali direktori kompanije Meta, otkriveno je da nova mreža koristi ActivityPub protokol koji korisnicima omogućava migraciju Instagram naloga i pratilaca na Threads. Ovaj pristup je sličan onom koji su koristili Facebook i Instagram, takođe vlasništvo kompanije Meta.
Iako korisnički interfejs aplikacije dosta podseća na Instagram, Threads je namenjen da bude direktan rival Twitteru. Hibridni izgled ove dve društvene mreže je ono što Threads čini jedinstvenim.
Threads je, po funkcionalnosti i izgledu, bliži Twitteru nego Instagramu. Iz samog naziva već se može naslutiti sličnost – reč Threads na srpskom znači Nizovi, što aludira na jedan od zaštitnih znakova Twittera, poznatih kao Twitter threads.
Potez kompanije Meta da izazove Twitter dolazi nakon što je milijarder Ilon Mask kupio Twitter i uveo niz promena. Ove promene su se uglavnom bazirale na kritikama koje je Mask uputio prethodnom rukovodstvu, poput gušenja slobode govora na mreži i banovanja naloga.
Posle svih promena koje je Mask uveo, Mark Zakerberg je odlučio da uzvrati udarac kreiranjem konkurentske aplikacije, otvoreno priznavši da je Threads Meta odgovor na Twitter.
Bez obzira na motivaciju za pokretanje nove aplikacije, Threads je očigledno spreman za lansiranje. Uskoro ćemo videti kako je njegova politika korišćenja oblikovana i da li će uspeti da izazove Twitter.