Turistička organizacija Grada Sremska Mitrovica u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije i Centrom za istraživanje i studije turizma, u Gradskoj kući u Sremskoj Mitrovici, organizovala je edukaciju ljudskih resursa u turizmu o kreiranju krovnog brenda turističkih destinacija.
Stvaraju se osnove da turizam dobije status jedne od prioritetnih razvojnih privrednih grana u našoj zemlji i da s njim povezane privredne grane budu faktor stabilnog održivog rasta i razvoja. Turistička organizacija Srbije u saradnji s turističkim organizacijama regiona, gradova i opština i turističkom privredom radi na stvaranju pozitivnog stava stanovništva prema turizmu Srbije i njihovom okretanju domaćim turističkim destinacijama.
Petar Samardžić zamenik gradonačelnice rekao je da Sremska Mitrovica ima ogroman potencijal za razvoj turizma i to: „U svim oblastima, svim vidovima turizma, od eko, etno, verskog turizma, manifestacionog, kulturnog do agro i ruralnog turizma, ali smo svesni da taj potencijal nije najbolje iskorišćen i da nije na najbolji način prezentovan domaćim i stranim turistima. Da bi se to stanje promenilo, poboljšalo, unapredilo od velikog značaja su ovakve edukacije koje su namenjene ljudima koji se na lokalnom nivou bave razvojem turizma, a koje vode lica ljudi koja imaju ogromno iskustvo, znanje i veštine u oblasti turističke privrede. Za očekivati je da će ovakve edukacije doprineti unapređenju alata za promociju za marketing, brendiranje turističke destinacije proizvoda i usluga i to u pravom momentu, sada kada se očekuje i formiranje gradskog turističkog info-centra koji će upravo imati tu funkciju. Jedna od možda prepreka i najvećih kočnica u razvoju Sremske Mitrovice kao turističke destinacije jeste nedostatak jednog gradskog hotela sa većim smeštajnim kapacitetom, tu su nam zaista potrebni partneri i stoga očekujem i nadam se da će se iz ovih edukacija iznedriti rešenje za privlačenje investitora i iznedriti rešenje za uopšte uspostavljanje dobrog plana razvoja turizma i za unapređenje prezentacije turističkog potencijala Grada Sremska Mitrovica, što će doprineti da Sremska Mitrovica postane poznata turistička destinacija u koju će dolaziti i strani i domaći turisti.”
Radionice je organizovana u sklopu obuka ljudskih resursa u turizmu Republike Srbije koji organizuje Nacionalna turistička organizacija Republike Srbije i Centar za istraživanja i studije turizma iz Novog Sada. Ideja je da se kroz 10 tematskih oblasti koje su stavljene u kontekst oporavka turističke privrede od pandemije izazvane koronavirusom, organizuje 30 radionica u tri turistička klastera, Vojvodina; Centralna, Zapadna i Jugozapadna Srbija i Istočna i Jugoistočna Srbija.
Kako je još naveo dr Milan Đulić predsednik Upravnog odbora Centra: „Oko 250 učesnika treba da prođe kroz program obuka i edukacija, do sada je malo više od jedne trećine obuka sprovedeno, preko 300 učesnika je prošlo, negde oko 70 lokalnih turističkih organizacija, vrlo smo zadovoljni zato što nisu samo predstavnici javnog sektora, nego i privatnog sektora, tu mislim na hotelijere, turističke agencije, rentijere, smeštaje, organizacije civilnog društva, takođe i predstavnike akademije, tako da danas ono što je tema jeste kreiranje krovnog brenda turističke destinacije, način na koji jedna destinacija kreira brend, a s druge strane inicira proces brendiranja kroz period svog razvoja.”
Dušan Drča, direktor Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica, zahvalio se što su TOS i novosadski centar izabrali baš Sremsku Mitrovicu, kao jedan od gradova gde se održava edukacija u ovom vremenu koje nas je sve zadesilo vezano za virus korona.
„Svi smo mi u tome, pogotovo u turizmu koji dosta trpi posledica, ova edukacija, kako da se snađemo u svemu ovome i kako da napravimo neki novi korak, svakako da će nam značiti. Ono što je aktuelno što je i tema, jeste bredniranje. Svi smo svesni da Mitrovica ima izvanredan turistički potencijal, to je prva stvar, a druga stvar je da taj turistički potencijal nije iskorišćen i mi moramo na ovakvim edukacijama i sami da naučimo kako da izbrendiramo naš grad i sve njegove prednosti, koje znamo da malo koji grad u Srbiji ima, i reku Savu, i blizinu autoputa. Po meni brend Sremske Mitrovice je sama istorija ali ne bih se samo zadržao na istoriji jer je Mitrovica danas grad koji se razvija u jedan ozbiljan evropski grad, gde imamo šta da ponudimo, pogotovo tokom leta kada našu plažu dnevno poseti preko 2000 do 3000 ljudi. Svesni smo i naših mana, da neke stvari nisu rađene dobro, a pre svega da nam fali kvalitetan smeštaj gde možemo da smestimo jedan autobus ekskurzije dece tako da vrlo dobro znamo šta bi izbrendirali ali još bolje znamo gde su naši nedostaci i radimo na njihovom otklanjanju”, rekao je Dušan Drča direktor Turističke organizacije Grada.
Krajem septembra ili početkom oktobra bi trebalo da počnu radovi na rekonstrukciji zgrade info-centra. Edukacija pruža podršku unapređenju standarda ponude turističkih destinacija na teritoriji Srbije, treba da doprinese unapređenju turističke ponude našeg grada, mehanizama za promociju, unapređenju marketinga i brendiranja destinacije, proizvoda i usluga.
Izvor: Sirmiuminfo