Primena novog Zakona o zaštiti potrošača počinje 20. decembra, a najveća novina koju donosi jeste Registar „Ne zovi“.
Preko ovog registra će svi potrošači, koji ne žele da im se roba ili usluge nude preko fiksnog ili mobilnog telefona, moći da „stopiraju“ takvu dosadašnju praksu trgovaca.
To je rekla pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Višnja Rakić i dodala da je ovaj Registar uveden upravo zbog čestih žalbi građana na „nasrtljive trgovce“ koji ih često zovu u popodnevnim i večernjim satima i nude neke proizvode.
„Uvođenje Registra „Ne zovi“ biće za naše potrošače veliki spas. Potrošač koji ne želi da bude pozivan od strane trgovaca, obratiće se svom mobilnom operatoru sa kojim ima zaključen ugovor i od njega tražiti da se nađe u Registru. Potrošač će popuniti jedan obrazac, koji će mobilni operator proslediti RATEL-u koji vodi evidenciju tih telefona koji ne žele da budu pozivani“, objasnila je Rakićeva.
Ističe da će ubuduće trgovac, pre nego što krene sa svojom komercijalnom porukom i pozivanjem potrošača, biti u obavezi da uđe na sajt RATEL-a i da pogleda da li se na tom spisku nalazi telefon koji on želi da pozove.
„Ukoliko se broj nalazi u Registru, a trgovac ga pozove, biće u prekršaju“, rekla je Rakićeva.
Govoreći o ostalim novinama iz Zakona o zaštiti potrošača, Rakićeva je navela za Tanjug da je jedna od njih i uvođenje prekršajnih naloga koji će, kako je objasnila, rasteretiti sudove, a potrošačima omogućiti da lakše ostvare svoja prava.
Navela je da to u praksi znači da će inspektor moći na licu mesta da napiše prekršajni nalog ukoliko utvrdi nepravilnost kod trgovca.