Održana je proba male mature za učenike osmog razreda, koja je imala za cilj vernu simulaciju pravog završnog ispita.
Ove godine podeljena su mišljenja o proveri znanja iz matematike kod nastavnika, učenika, ali i onih koju su ga pravili, jer je test od 20 zadataka, sadržao 17 na zaokruživanje.
„To što neki nastavnici sada možda imaju primedbe zbog toga što su testovi zatvoreni nije novina, jer poslednjih godina idemo ka zatvaranju testova. I zatvoreni tip testiranja i ponuđeni odgovori đacima ne mora nužno da znči i olakšavanje. U našem obrazovnom sistemu to rade najstručniji nastavnici škola”, rekao je za Tanjug Branislav Ranđelović, direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja. „Dokaz da takva forma zadataka nije morala da znači olakšavanje su trenutno verovatno i najteži i najkvalitetniji prijemni ispiti u našem obrazovnom sistemu na fakultetima koji su već 10-15 godina u zatvorenoj formi“, kazao je Ranđelović.
Sa druge strane, kako navodi, i u svetu je zatvorena forma vrlo aktuelna, skoro svi najbolji najbolji univerziteti i koledži na zapadu rade po takvom sistemu, pa to i mi ne radimo ništa što nije uobičajeno u svetu.
„Iskustva govore da deca koja su bolji đaci, bolje rezultate i ostvaruju i obrnuto i smatramo da nema razloga da se pravi problem oko ovoga, jer je to tendencija svuda u svetu i tendencija kako se naša deca ponašaju, uče i kolika je njihova pažnja. I mislim da ćemo u buduvćnosti ići i ka većem procentu zatvaranja, kao što je kombinovani test koji je kompletno zatvoren“, rekao je Ranđelović.
Autor: B92