”Reč je o skupom projektu, ali danas Srbija to može, mora i hoće da podnese jer želimo da generacijama koje dolaze ostavimo bolje puteve”, rekao je u maju 2021. godine predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom započinjanja radova na Fruškogorskom koridoru.
Intenzivni zemljani radovi su u toku, kako bi pripremili teren za pravljenje saobraćajnica i za dolazak teške mašinerije kojom će se bušiti tunel ispod Fruške gore.
Radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, koji će sa četiri trake povezati Novi Sad i Rumu, počeli su u maju prošle godine, a kao najzahtevniji poduhvat u sklopu čitavog projekta izdvaja se probijanje tunela “Iriški venac” koji će sa svojih bezmalo 3,5 kilometra dužine biti najduži tunel u Srbiji. Radove izvodi kineska kompanija “China Road and Bridge Corporation”, a značaj projekta za Novi Sad, Irig i Rumu se ogleda u podatku da kroz tu deonicu dnevno prođe oko 900 kamiona i 10.000 vozila i spada u najopterećenije državne puteve u Srbiji.
Ekipa portala Vojvodina uživo bila je na licu mesta. Kako napreduju radovi na tunelu, pogledajte u videu:
Kako je najavljeno, ovaj dvocevni tunel biće probijen na deonici između naselja Paragovo u Sremskoj Kamenici i obilaznice oko Rume, čime će se tranzitni saobraćaj konačno izmestiti s prostora Nacionalnog parka Fruška gora.
U perspektivi, ovaj putni pravac treba da omogući povezivanje Koridora 10 i Koridora 4 i stvaranje najkraće veze između Bosne i Rumunije. Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica-granica sa BiH.
Četiri deonice
Trasa Fruškogorskog koridora podeljena je na četiri deonice, ukupne dužine 47,7 km.
Deonica 1: Petlja „Autoput E-75“– Paragovo sa planiranom trasom državnog puta 2A reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75
Deonica 2: Paragovo – početak obilaznice Rume sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik
Deonica 3: Petlja „Kać“ – Petrovaradin („Autoput E-75“ )
Deonica 4: Obilaznica oko Rume.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je ceremoniji početka radova na izgradnji Fruškogorskog koridora u maju 2021. godine i tada poručio: Radimo velike stvari za našu zemlju! “Ponosan sam na činjenicu da danas gradimo više nego ikada! Važno je da se ne zaustavljamo već da sa ogromnom, novom energijom grabimo napred.