Agencija za bezbednost saobraćaja podsetila je vozače na zakonsku obavezu da vozila moraju da imaju zimske gume, od 1. novembra do 1. aprila.
U saopštenju se napominje da dubina gazećeg sloja, odnosno šare na gumama mora biti minimum četiri milimetra. Pneumatike starije od pet godina potrebno je detaljno kontrolisati jednom godišnje, dok se pneumatici koji imaju oznaku „M+S“ smatraju zimskim pneumaticima i mogu se koristiti u navedenom periodu.
Razlika između letnjih i zimskih pneumatika je značajna zbog njihovog sastava, navodi se i dodaje da su letnje gume otpornije na visokim temperaturama, dok su zimske od materijala koji je otporniji na niskim temperaturama.
Na temperaturi ispod sedam stepeni letnje gume gube svoju najvažniju karakteristiku – dobro prijanjanje i njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od uobičajenog traga koji ostavljaju zimski pneumatici.
Razlika između letnjih i zimskih pneumatika je i u dubini šare, podseća se u saopštenju i napominje da su zimske gume bolje za upotrebu čak i kada su kolovozi suvi, ako su temperature niže od sedam stepeni, kao i da je konstrukcija metalnog „kostura“ zimskih guma tvrđa i otpornija na mehaničke udare.
Koliki je značaj odgovarajućih pneumatika u bezbednosti saobraćaja govori i podatak da oko četiri lica pogine i 80 bude povređeno svakog meseca usled klizavog kolovoza zbog vremenskih prilika, u zimskom periodu godine
Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, vozač je dužan da u saobraćaju na putu poseduje zimsku opremu i koristi na propisan način, u suprotnom predviđena je novčana kazna
Ranijih godina, vozači su čekali poslednji trenutak da zamene letnje gume zimskim, međutim, gužve su već počele da se stvaraju po vulkanizerskim radnjama, a iz servisa potvrđuju da je došlo do poskupljenja, što guma, što same usluge zamena. Navode i da se očekuju i nova poskupljenja, ali i da je nestašica guma.