Društvo direktora škola Srbije pripremilo je predlog Ministarstvu prosvete za promenu Pravilnika o ocenjivanju, kako bi zaključene ocene na polugodištu i na kraju školske godine bile pravednije, a i da se zaboravi na kampanjsko učenje.
Oni su ukazali na problem kod utvrđivanja ocene dovoljan (2), sa aritmetičkom sredinom od 1,50. Naime, učeniku je dovoljno da kod jedne provere znanja bilo kojom tehnikom dobije ocenu 3 ili 4 i tada mu sve ocene mogu biti nedovoljne i on će imati uslov za ocenu dovoljan (2).
„Ovo neke učenike podstiče na kampanjski rad i oni ne uče kontinuirano, što nije dobra vaspitna i pedagoška praksa. Takođe, veliki je raspon ocena koje se u elektronskom dnevniku pokazuju na dve decimale, a svode se na istu ocenu. Tako, na primer 1,66 i 2,33 ili 2,66 i 3,33 ili 3,66 o 4,33 su ista ocena, 2, 3, odnosno 4“, navedeno je u dokumentu Društva direktora škola Srbije.
Direktori imaju predlog i kako da se reši taj problem.
„U smislu prevazilaženja ovog problema i da bi svaki odgovor učenika imao podjednak pedagoški značaj (ne formalno-pravni) predlog je da se u Pravilniku o ocenjivanju predvidi da za učenika čiji je modus (to jest najčešća ocena u nizu 1) uslov za izvođenje ocene dovoljan (2), bude aritmetička sredina 1,75. Uz to, možda treba razmišljati i o tome da se zaključne ocene izvode sa dve decimale, a ne da se zaključuju na cele ocene od 2 do 5. Ovo bi sigurno doprinelo objektivnijem uspehu učenika i na pravi način bi se vrednovao rad učenika i njihovo ispunjenje ciljeva nastavnih programa“, navodi se u dokumentu.