20 odsto od celokupnog asortmana u radnji mora da ima naznačenu cenu koja stoji na izlogu.
Danas, 15. jula, počinje novo sezonsko sniženje u Srbiji, a u skladu sa Zakonom o trgovini kojim je predviđeno da se sezonska sniženja započinju 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula, i da najviše mogu da traju do 60 dana.
Takođe, u novim Zakonu je ograničeno trajanje akcijske prodaje najduže trideset jedan dan od dana početka akcije.
Ništa u ovom periodu ne sme biti zimsko na rafovima, odnosno, mogu da budu ponuđeni samo proizvodi koji su namenjeni konkretnom godišnjem dobu – kaže nam Marko Dragić, pravni savetnik iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).
Podseća da 20 odsto od celokupnog asortmana u radnji mora da ima naznačenu cenu koja stoji na izlogu. Odnosno, kako ističe, ukoliko piše da je 30 odsto sniženje, 20 odsto celog asortimana u prodavnici mora biti po tim cenama.
Dragić navodi, da se termin rasprodaja se može koristiti jedino u slučaju kada trgovac zatvara prodavnicu ili kada prestaje da se bavi tom delatnošću.
Ni termin sniženje ne može da se koristi van perioda koji je definisan zakonom. Može samo da se koristi akcijska ponuda. Akcijske cene, s druge strane, su najviše zastupljene u marketima kada predstoji neki bitan datum/događaj.
Ove godine, nažalost, trgovci se dovijaju novim trikovima, pa tako je nemoguće naći standardne veličine, o čemu smo već pisali. Međutim, saznali smo i za jedno novo.
Kao što smo istakli, ne sme biti ništa zimsko na rafovima, a naši čitaoci nam šalju fotografije kaputa, pa i džempera koje nalaze na policama u poznatim tržnim centrima.
Kako nam je objasnio Dragić, trgovci ovu pojavu pravdaju međusezonom. Odnosno, ukoliko ih pitate zašto prodaju te artikle sada, kađu da je rečo jaknicama ili drugoj garderobi koja se prodaje izmešu godišnjih doba. A to često nije tačno.
Proverite i sami – kaput od vune sigurno niko ne nosi u maju ili junu.