Probijenjem tunela kroz Frušku goru, san da putujemo brzo i bezbedno od Novog Sada do Rume, učiniće da postane stvarnost. Sa akcentom na očuvanju prirode, bušenje tunela se izvodi hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Budite prvi koji vide unutrašnjost Fruške gore uz snimke koje je uradila ekipa portala Vojvodina uživo:
Fruškogorski koridor u dužini od skoro 50 km, pored tunela, obuhvatiće i most na Dunavu između Kaća i Petrovaradina, zaključno sa brzom saobraćajnicom Ruma – Šabac – Loznica, i tako doprineti boljoj povezanosti Srbije i regiona.
Najzahtevniji poduhvat u sklopu čitavog projekta Fruškogorskog koridora jeste probijanje tunela “Iriški venac” koji će sa svojih bezmalo 3,5 kilometra dužine biti najduži tunel u Srbiji.
Okolna geologija nije bila baš blagonaklona prema inženjerima, koji se trude da obezbede zemljište iza potpornog zida, čiji se sastav i struktura na malom rastojanju prilično razlikuju.
Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, započeti su 1. maja 2021. godine. Ovaj koridor vredan je 606 miliona evra.
Istovremeno se buše obe tunelske cevi i to sa obe strane Fruške gore. Radove izvodi kineska kompanija CRBC, čijim je radnicima bilo potrebno skoro godinu i po dana da učvrste okolne padine na severnom portalu tunela.