Srbija nastavlja da se gradi i pored svetske ekonomske krize država nije odustala ni od jedne investicije na polju infrastrukture. Jedan od najvažnijih kapitalnih projekata jeste i izgradnja potpuno nove, najbrže veze između Novog Sada i Loznice.
Buduća nova saobraćajnica, od Novog Sada do Loznice, u dužine od 122,4 kilometara podeljena je u više celina: Fruškogorski koridor, autoput Ruma – Šabac i brza saobraćajnica Šabac – Loznica, a radovi se izvode duž čitave trase.
U videu, portala Vojvodina uživo, pogledajte kako napreduju radovi:
Fruškogorkski koridor
Radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, koji će sa četiri trake povezati Novi Sad i Rumu, počeli su u maju prošle godine, a kao najzahtevniji poduhvat u sklopu čitavog projekta izdvaja se probijanje tunela “Iriški venac” koji će sa svojih bezmalo 3,5 kilometra dužine biti najduži tunel u Srbiji.
Same radove izvodi kineska kompanija „Čajna road end bridž korporejšn“ (China Road and Bridge Corporation), a značaj projekta za Novi Sad, Irig i Rumu se ogleda u podatku da kroz tu deonicu dnevno prođe oko 900 kamiona i 10.000 vozila i spada u najopterećenije državne puteve u Srbiji.
Pored budućeg najdužeg tunel, paralelno se gradi i drugi po veličini infrastrukturni projekat na trasi Fruškogorskog koridora novi most na Dunavu.
Ukupna dužina Fruškogorskog koridora je 47.7 kilometara.
Autoput Ruma – Šabac
Radovi na izgradnji autoputa Ruma-Šabac, dužine oko 21 km, privode se kraju kako bi saobraćajnica do kraja oktobra bila puštena u saobraćaj.
Završavaju sе radovi naplatnе stanicе i pеtljе Ruma, naplatnih stanica Hrtkovci i Šabac, postavljaju sе zaštitnе ogradе, a asfaltеrski radovi su na kraju trasе, kod budućе pеtljе Drеnovac.
Kružni tok kod Rumе bićе vеza sa postojеćim državnim putеm i budućim Fruškogorskim koridorom.
Na trasi ima ukupno 14 mostovskih konstrukcija, plus prilazna mostovska konstrukcija i most preko reke Save.
Brza saobraćajnica Šabac – Loznica
San koji građani Podrinja i Mačve sanjaju decenijama, postaje stvarnost. Brza saobraćajnica od Šapca do Rume intezivno se gradi. Za godinu dana, san će se ostvariti i razdaljina od Šapca do Loznice moći će da se pređe za svega 30 minuta, brzom saobraćajnicom.
Novi put Šabac – Loznica biće dug 55 kilometara, imaće četiri trake razdvojene razdelnom trakom i zaobići će sva naseljena mesta kroz koja sada prolazi magistralni put M-19.
Zbog toga će se između ova dva grada putovati najduže pola sata umesto sat vremena, a investicija je procenjena na 247,5 miliona evra.
Buduća brza saobraćajnica od Novog Sada do Rume povezaće Novi Sad, Irig i Rumu. Izgradnjom Fruškogorskog koridora i projektom Ruma-Šabac-Loznica, koji se već realizuje, Vojvodina će se povezati sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno, biće bolje povezani važni regionalni centri kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica.
Novi putevi, pored povećanja bezbednosti, podižu i investicioni potencijal.