Deonica pruge Stara Pazova-Golubinci-Šid i železnička pruga Inđija-Golubinci biće u budućnosti obnovljene u standardu nedavno izgrađenih brzih pruga, pa će brzina vozova i na tim železnicama dostizati 200km/č.
Naime, Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine objavio je na javni uvid Nacrt prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd-Šid-granica sa Hrvatskom u kome se sve ove informacije nalaze.
Modernizacija pruge na ovoj deonici znači da će između Stare Pazove, Šida i granice sa Hrvatskom brzina dostizati 200km/č, a na deonici Inđija-Golubinci maksimalna brzina biće 120km/č.
Vredi pomenuti i da neće kompletna deonica biti dostupna za maksimalnu brzinu, jer će u zoni stanica Ruma i Šid maksimalna brzina biti 160 km/č, a u zoni stanice Sremska Mitrovica do 120km/č.
Na kompletnoj trasi predviđeno je sedam stanica i jedna mimoilaznica, odnosno postojeće lokacije stanica su zadržane, osim stanice Voganj koja je projektovana kao mimoilaznica.
Sve stanice su predviđene za potpunu rekonstrukciju, uz obezbeđenje potrebnih kapaciteta i podizanje nivoa bezbednosti pre svega sa stanovišta putnika.
„Kako bi se ostvario kontinuitet drumskog saobraćaja nezavisno od železničkog, projektovano je 16 denivelisanih ukrštaja, sa 7 nadvožnjaka, 9 podvožnjaka kao i jednim podvožnjakom u trupu auto-puta E 70 Beograd – Šid“, navodi se u tekstu nacrta.
Na predmetnoj trasi projektovana su i dva nadvožnjaka za prelaz krupne divljači (ekodukti).
Zemljani nadvožnjaci sa zelenilom, nazvani ekodukti, potrebni su kako bi životinje bezbedno mogle da prelaze prugu, inače ograđenu žicom.
Ekodukti omogućavaju vezu između životinjskih populacija, smanjuju količinu životinja nastradalih na putu ili pruzi, takođe smanjujući i broj železničkih ili saobraćajnih nezgoda, a uz to doprinose poboljšanju biodiverziteta.
Ovo rešenje pokazalo se uspešno u mnogim državama, pa tako samo Holandija ima preko 600 nadvožnjaka i podvožnjaka u ovu svrhu, a slični prelazi rasprostranjeni su i u Švajcarskoj, Nemačkoj, Francuskoj…
Detaljne lokacije svih nadvožnjaka, podvožnjaka i više detalja o samoj trasi pruge biće poznati po izradi projekta na osnovu izdatog nacrta prostornog plana, a početak rekonstrukcije ove pruge kreće od Stare Pazove, navodi se u dokumentaciji.