Bivši auto-put kroz Beograd od sada moto-put

fot Pixabay, ilustracija

Uredbom o kategorizaciji državnih puteva definisana je nova kategorija državnih puteva IM reda – motoputevi koji su poznatiji kao brze saobraćajnice.

Shodno Uredbi, državni put, petlja Beograd – petlja Mostar – petlja Bubanj Potok, kategorisan je kao državni put IM reda – M11.

Državni put IM reda M11 dug je 30,014 kilometara i na njegovoj trasi postoji 14 denivelisanih ukrštaja (petlji) sa ostalim opštinskim putevima i ulicama. Za svaki smer kretanja postoje po dve saobraćajne trake. Za svaki smer postoji i zaustavna traka, kojom nije dozvoljeno kretanje vozila, sem vozila hitne službe, vozila policije i vojske pod pratnjom.

Maksimalna dozvoljena brzina na državnom putu kroz Beograd M11 iznosi 100 kilometara na sat na pojedinim deonicama predmetnog puta, a u zavisnosti od saobraćajnih uslova i manja, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Na pojedinim deonicama, a u zavisnosti od saobraćajnih mogućnosti, zaustavna traka pretvorena u voznu traku za sva vozila.

Naveo je da su ove izmene jasno označene saobraćajnim oznakama na kolovozu.

Zaustavnu traku, kao voznu, moguće je koristiti na sledećim deonicama: petlja Bežanijska kosa – petlja Tošin Bunar, petlja Tošin Bunar – petlja Geneks, petlja Geneks – petlja Arena, petlja Arena – petlja Sava Centar, petlja Autokomanda – petlja Dušanovac, petlja Dušanovac – petlja Medaković u smeru ka Nišu, kao i na deonicama petlja Autokomanda – petlja Hitna Pomoć, petlja Sava Centar -petlja Arena, petlja Arena – petlja Geneks, petlja Geneks – petlja Tošin Bunar, petlja Tošin Bunar – petlja Bežanijska kosa u smeru ka Šidu.

Ukupno je zamenjeno 318 saobraćajnih znakova i 25 tabli različitih dimenzija.

Saobraćajni institut CIP je uradio projekat postavljanja zaštitnih ograda od buke na moto-putu M11 kroz Beograd.

Očekuje se da tokom jeseni budu raspisani tenderi za postavljanje zaštitnih ograda od buke prvo na Novom Beogradu na delu moto-puta koji prolazi pored blokova 22, 23, 24, 28, 29 i 39, a potom i na drugim delovima puta M11 gde se uz put nalaze stambene zgrade.