Presednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta Novi Sad – Ruma.
„Fruškogorski koridor spojiće Novi Sad, Paragovo, ispod Fruške gore, preko Rivice do Iriga i dalje do Rume i onda izlazi na Beograd – Šid i auto-put Beograd – Šabac Loznica. Novosađani će stizati za pola sata na putu Beograd – Šid i Beograd – Šabac“, rekao je Vučić.
„Ovde sam poslednji put bio 3. januara, neverovatno je koliki je napredak. Završili smo u ovom tunelu, koji je najkomplikovaniji i biće najduži u celoj Srbiji, tri i po kilometra dužine, dve cevi, sedam kilometara…58,83 odsto ukupnih radova je izvršeno. Probijeno je toliko i idemo i na vreme i malo ispred vremena“, rekao je Vučić.
Podsetio je da će Fruškogorski koridor spojiti Novi Sad, Petrovaradin, ispod Fruške gore, do Rume i onda izlazi na autoput Beograd-Zagreb i Beograd-Šabac-Loznica.
„Nastavićemo da radimo vredno, sve ovo uspešno plaćamo, a da ne povećavamo stopu javnog duga. A znači da veća stopa rasta donosi veće plate i penzije“, dodao je Vučić.
Zamolio je kineskog ambasadora Li Minga, koji je prisutvovao obilasku tunela, da, ukoliko može, utiče na kineske kompanije da ubrzaju radove na auto-putu Čačak-Požega, da završe do sledećeg maja, kako bi sledeće turističku sezone moglo brže da se stigne do Užica i Zlatibora.
Po dinamičkom planu, tunel će biti završen do oktobra sledeće godine, ali očekuje se da bude završen i pre roka.
Kako su naveli, ovim tempom tunel će biti probijen u oktobru sledeće godine i da se probija više od osam metara dnevno, kao i da će krajem septembra 2026. godine biti završen ceo koridor, osim mosta preko Dunava u Novom Sadu.
Vučić je rekao da Srbija proporcionalno svojoj veličini gradi najveći broj kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica u celoj Evropi.
Predsednik je dodao da se nije odustalo od nijednog velikog projekta, uprkos izazovima na globalnoj sceni.
„Možda nismo krenuli u dva projekta u koje sam se nadao da ćemo moći da krenemo, ali ni od jednog nismo odustali, uprkos svim problemima. Posle ovog upada u Kursk, čekaće se odgovor Rusa, očigledno su napravili privid, ali će njihov odgovor svakako biti dodatno još žešći. Takođe možete da očekujete dodatne ukrajinske napade. Na Bliskom istoku se samo čeka dan da se svi pripreme za ono što svi znaju da mora da sledi. Kada to sve sagledate, kada sagledate činjenicu da cena gasa raste strahovito zbog upada u Kursku oblast, onda morate da budete spremni na izazove“, objašnjava predsednik.
Vučić je rekao da što se tiče gasa imamo 543 miliona kubnih metara gasa u rezervama u Mađarskoj i u Banatskom dvoru, ali da moramo i dalje da se time bavimo.
„Cena struje raste, srećom cena nafte ne raste, ali su danas kotacije veće nego juče i prekjuče, samo se plašim da i to ne krene na gore, onda bismo svi zajedno bili u problemu. Tako da, očekuje nas teška i naporna jesen, ali nadam se da ćemo sve to uspeti da izdržimo. Verujem da ćemo imati dobre vesti oko ove tri velike kuće, oko boljeg izgleda Srbije za budućnost, što se našeg kreditnog rejtinga tiče, a onda neke velike odluke za dva meseca po tom pitanju, po prvi put u istoriji. Verujem da će biti dobrih vesti, samo se plašimo ovih globalnih vesti“, istakao je predsednik.
Ako to budemo uspeli, kako je rekao predsednik, da sve to prebrodimo, onda „nema zime za Srbiju“.
Vučić je zahvalio kineskim predstavnicima kompanije i ambasadoru na trudu i radu i zamolio da se radovi ukoliko mogu još dodatno ubrzaju.
U obilasku sa predsednikom Vučićem su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, predsednik opštine Ruma Dušan Ljubišić, predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković, direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić, direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak, ambasador Kine u Srbiji Li Ming i direktor CRBC Srbija Jang Dong.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je Fruškogorski koridor „najjekološkiji projekat“ u Srbiji, budući da se više neće voziti kroz Nacionalni park Fruška Gora.
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra. Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021.godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. Brza saobraćajnica Novi Sad – Ruma „Fruškogorski koridor“, dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.