Uredbom o kategorizaciji državnih puteva koju je usvojila Vlada Srbije 21. oktobra najprometnija deonica u Beogradu, auto-put kroz prestonicu, postala je gradska saobraćajnica.
Pomenutom uredbom deonica od petlje Beograd, preko Mostara do Bubanj Potoka dobila je status puta drugog B reda, a zajedno sa njom isti status je dobila i deonica od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu do petlje Surčin, u čijem produžetku je auto-put Miloš Veliki, piše Danas.
Ipak, bitno je naglasiti da se u samoj uredbi navodi da je u pitanju privremena kategorizacija.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku, a odredba člana 8, koja se upravo odnosi na pomenute deonice, primenjuje se od 1. novembra 2024. godine.
Da će do ovakve odluke doći, najavljivali su već godinama gradski čelnici, pre svega Goran Vesić, tada zamenik gradonačelnika Beograda, a danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukutre. Vesić je pre nekoliko dana izjavio da će se na ovaj način stvoriti uslovi da se ubrza javni prevoz i da se efikasnije koristi put.
Zaustavna postaje dodatna vozna traka
On je ranije rekao da auto-put kroz Beograd nije imao sve karakteristike auto-puta i da je bilo prirodno da se definiše kao gradska saobraćajnica.
„Posle završetka obilaznice oko Beograda, stekli su se uslovi da predložim da se deo auto-puta koji prolazi kroz Beograd, od petlje Dobanovci, preko petlje Mostar, do petlje Bubanj Potok, definiše kao gradska saobraćajnica kategorije drugog B reda i na taj način ona je prestala da bude auto-put. Završetkom obilaznice oko Beograda, kompletirali smo auto – put E-75 ili A1, kako je prepoznat u kategorizaciji u našoj zemlji i stekli su se uslovi za ovu promenu“, rekao je on.
Kako je najavljivano ranije, ovakva odluka sa sobom prvenstveno donosi novinu da će zaustavna traka postati dodatna vozna traka gde god postoje prostorne mogućnosti.
U teoriji, ovakva odluka donosi mogućnost da se na pomenutoj deonici prave raskrsnice, iscrtavaju pešački prelazi, postavljaju ležeći policajci.
Takođe, ovakva odluka bi potencijalno značila da bi ovim putem mogli da šetaju i pešaci, ali da je koriste i biciklisti i vozači električnih trotineta.