Matematički zadaci za osnovce česta su tema žučnih rasprava na internetu, a jedan takav nedavno je obišao društvene mreže i kao po običaju posvađao brojne korisnike.
Zadatak iz matematike za đake osnovnih škola kome nije prvi put da napravi haos na mrežama, pojavio se ponovo među Srbima i naravno sve bacio na razmišljanje – da li je konačni rezultat 4 ili 1 ili su moguća oba?
„1 ili 4?. Učiteljica je da odgovor 4“, stoji u opisu fotografije na Iks profilu „Teomales“ na kojoj se nalazi sam zadatak koji glasi:
36:3(8-6)/6.
U zavisnosti od redosleda matematičkih operacija koje se koriste može se doći do konačnog rezultata koji je broj 1 ali i broj 4. Ipak ono što je napravilo haos na mrežama jeste, koji je od ova dva ipak tačniji.
Tačan odgovor je 4?
„Tačan odgovor je 4. Prosta primena redosleda računskih operacija. Prvo se rešavaju izrazi unutar zagrada. Slede matematičke operacije množenja i deljenja, koje se uvek rešavaju s leva na desno u matematičkom izrazu. Konačno sabiranje i oduzimanje, takođe s leva na desno“, napisala je jedna žena pa objasnila na šta tačno misli:
36:3(8-6) = 36:3×2 = 12×2 = 24
24/6 = 4
Tačan odgovor je 1?
Ipak, neki su se potrudili da objasne da je tačan odgovor ipak broj jedan.
„1…Rezultat je 1! Umesto znaka deljenja, stavite razlomak pa dobijamo razlomak u razlomku. Rezultat je 1“, napisao je jedan muškarac pa objasnio kako je do ovog rezultata došao.
36:3(8-6) = 36:3(2) = 36:6 = 6
6/6 = 1
U svađi ko je stvarno u pravu i koji rezultat je onaj pravi, javio se još jedan muškarac i rekao:
„Ne postavljajte zadatak ako ne kažete da li se računa po starom ili po novom sistemu? Oba odgovora su tačna jer oba sistema i dalje važe. Pogledajte malo matematiku na internetu“.