S obzirom na to da se izrazi Crni petak i Black Friday do pre nekoliko godina nisu mogli čuti na našim prostorima, možemo reći da su oni relativno novi izrazi u domaćem rečniku. Iako isprva mogu zvučati zastrašujuće, ovi termini zapravo imaju sasvim suprotan karakter.
Crni petak je glavni šoping dan u toku godine, ne samo u SAD nego i širom sveta. Još 1863. tadašnji američki predsednik Abraham Linkoln je utvrdio Dan zahvalnosti poslednjeg četvrtke u novembru. Tada, petak posle Dana zahvalnosti još nije bio poznat kao Crni petak.
Ime je, naravno, šaljivo i nastalo je pošto se na ovaj dan najvećih rasprodaja stvaraju neverovatne gužve u saobraćaju, ispred prodavnica i u tržnim centrima. Neki od kupaca su čak i kampovali pred omiljenim prodavnicama želeći da budu prvi nakon otvaranja, kako bi imali najveći izbor.
Postoji i kontrastruja ovom danu koju je osmislio pokret koji se bori protiv konzumerizma. To je, kao antikonzumeristička verzija Crnog petka, Buy Nothing Day. Prošle godine su se potpisivale peticije za bojkot tog dana pod nazivom „Ne računaj na mene na crni petak“.
Crni petak se u Srbiju “doselio” pre 6-7 godina, kao još jedan od svetskih trendova.
Da li su ta sniženja realno velika ili je u pitanju samo „marketinška manipulacija“ ostaje nam da se uverimo koliko danas.