U trenucima kada je vidljivost tokom dana često smanjena, kao i u tunelima, ako ne upalite farove, to može biti prilično opasno
Evropska unija je 2011. godine donela zakon po kome sva vozila moraju da imaju dnevna svetla na prednjoj strani, odnosno svetla koja će biti stalno uključena. Kada je reč o najnovijim modelima, obično su to svetla sa LED diodama.
Međutim, osim važne uloge u bezbednosti saobraćaja (sa njima ste mnogo uočljiviji na putu), ova svetla kriju i jednu opasnost. U stvari, mnogi automobili sa uključenim dnevnim svetlima nemaju zadnje osvetljenje.
U trenucima kada je vidljivost tokom dana često smanjena, kao i u tunelima, ako ne uključite farove (oborena svetla), to može biti prilično opasno. Vozači koji se kreću iza takvog automobila će ga zbog toga često primetiti sa zakašnjenjem.
U studiji koju je sproveo Britanski kraljevski automobilski klub, čak 62 odsto vozača priznalo je da je u uslovima smanjene vidljivosti na putu (magla, kiša, sumrak…) primetilo automobile kojima su upaljena samo prednja dnevna svetla. Zadnja svetla nisu bila uključena jer mnogi automobili nemaju tu opciju u paketu sa dnevnim svetlima, piše Revija HAK.
Ako imate opciju dnevnih svetala u automobilima, proverite da li se automatski uključuju i ona pozadi. Ako zadnja svetla nisu uključena, u trenucima kada je vidljivost na putu loša, obavezno upalite oborena svetla (tada su uključena i zadnja).
Mnogi novi automobili takođe imaju opciju automatskog paljenja farova, pa samo proverite da li su uključeni (AUTO opcija). Tako ćete svoj automobil učiniti mnogo vidljivijim vozačima iza vas, posebno u vremenima kada su česte magle i kada je vidljivost smanjena, a bićete bezbedniji u saobraćaju.