Udruženje potrošaća Efektiva saopštilo je danas da EPS ovih dana potrošačima koji imaju dugovanja šalje opomene pred isključenje sa mreže, na šta ima pravo, ali objašnjava da EPS nema pravo da isključi struju građanima koji su samoinicijativno odlučili da ne plaćaju taksu za RTS.
Efektiva je navela da postoje tri primera dugovanja – kad su potrošači račun za struju umanjivali za iznos tv pretplate, smatrajući da ne treba da plaćaju dva puta, pošto već plaćaju uslugu kablovskom operatoru, drugo je običan dug, nastao višegodišnjim neplaćanjem računa u celosti, a treći se odnosi na potrošače kojima je već isključena struja, a ponovno uključenje EPS uslovljava plaćanjem zastarelog duga.
„EPS ima pravo da obustavi pružanje usluge, ako je prošlo više od dva meseca od dospeća računa za pružene usluge. EPS pruža uslugu isporuke električne energije, ali ne i emitovanja Tv signala, što znači da Tv pretplata nije usluga koju pruža EPS. Samim tim, zbog neplaćanja iste, EPS ne može da obustavi isporuku struje, koja je u ovom slučaju plaćena“, tvrdi Efektiva i dodaje da to da li je EPS, deo uplate prebacio RTS-u nije pitanje koje se tiče potrošača.
Oni ukazuju da je EPS-u zabranjeno da posegne za isključenjem s mreže, ako je potrošač, po dobijanju opomene, osporio postojanje i visinu duga i nastavio da plaća tekuće obaveze za isporučenu uslugu.
„Zabranjeno je trgovcu da, u slučaju isključenja potrošača sa distributivne mreže, odnosno obustave pružanja usluga od opšteg ekonomskog interesa, uslovljava ponovno uključenje, odnosno nastavak pružanja usluge plaćanjem dugova potrošača koji su zastareli“, protumačilo je udruženje.
To, kako su naveli, znači za primere u kojima je ranije došlo do isključenja sa mreže, a EPS ne sme da uslovljava plaćanje dugova starijih od godinu dana.
EPS mora da uključi potrošača na mrežu uz plaćanje odgovarajuće naknade i eventualno plaćanje dela duga koji nije zastareo, navedeno je u saopštenju.