Troškovi popravke novih automobila stalno rastu tokom godina. Povećana složenost, nove komponente i trend prema ugradnji elemenata koji se ne popravljaju, znače da ćete, ako ste u problemu s novim automobilom, verovatno morati da platite više nego ikad da biste ga popravili.
Kako navodi Jutarnji.hr, prosečni trošak popravke je u odnosu na 2018. godinu porastao do danas za čak 36 odsto pošto ima posredni efekat na premije osiguranja. Prema Mitchellu, firmi koja prikazuje podatke iz osiguranja i popravke automobila, stope osiguranja su porasle za 17 posto u poslednjih 12 meseci do maja u SAD, a ništa bolje nije ni na Starom kontinentu.
Zašto je to tako? Naime – „moderna digitalna arhitektura je toliko napredna da dolazi do poremećaja sistema izvan tačke udara“, rekao je Ryan Mandell, direktor u Mitchellu, govoreći za The New York Times.
Ipak, uprkos raznim incidentima koji naglašavaju ponekad preterane cene popravke za električna vozila, kao što je kada je Rivian R1T dobio procenu popravke od 42.000 dolara za „sitnicu“, stvarni podaci pričaju drugačiju priču. U stvari, iako su prosečni troškovi popravke EV-a nakon nesreće zaista viši, oni ipak nisu toliko izraženiji u odnosu na automobile s unutrašnjim sagorevanjem.
Mitchellovi rezultati pokazuju da popravka električnih vozila u proseku košta 2400 dolara više od vozila s unutrašnjim sagorevanjem nakon nesreće. Međutim, 75 posto električnih automobila koji su uključeni u nesreće su klasifikovani kao luksuzni modeli koji su novi koštali između 40.000 i 110.000 dolara.
Popravka uobičajenijeg EV-a – poput Nissana – košta samo 800 dolara više od njegovog SUS ekvivalenta, dok su vozila premium segmenta otprilike jednaka u troškovima popravki. Iako će oštećena baterija i dalje povećati troškove popravke, proizvođači automobila rade na načinima da minimiziraju finansijski teret takve zamene.
Primera radi, BMW-ova električna vozila omogućavaju modularnu zamenu baterijskih elemenata koji se identifikuju kao deo za zamenu zahvaljujući senzorima sudara. GM razvija sličnu metodu da bi zastupnicima omogućio zamenu pojedinačnih baterijskih modula, a Ford Mustang Mach-E može da zameni sve komponente otvaranjem baterijske fioke.