Forum za prevenciju zloupotreba platnih kartica Privredne komore Srbije (PKS) saopštio je danas da su sve češće situacije u kojima klijenti banaka dobijaju poruke, navodno u ime svoje banke, sa zahtevom da se hitno ažuriraju podaci o računu, kartici ili drugi podaci, ističući da su takve poruke uvek zlonamerne i da za cilj imaju kompromitaciju i zloupotrebu podataka klijenta.
Forum za prevenciju zloupotreba platnih kartica PKS upozorava da na takve poruke nikada ne treba odgovarati ili postupati po instrukcijama koje se u takvoj poruci dobiju.
Banke od svog klijenta nikada neće tražiti da na ovaj način verifikuje svoje naloge za digitalno bankarstvo, dostavi podatke o platnoj kartici, niti će pretiti da će računi, nalozi ili kartice biti blokirani ukoliko klijent ne preduzme navedene korake.
Za sva pitanja, sumnje i nedoumice uvek prvo kontaktirajte svoju banku poznatim i proverenim kanalima komunikacije, naglašava se u saopštenju.
Forum za prevenciju zloupotreba platnih kartica PKS nastaviće i u narednom periodu intenzivne aktivnosti na polju prevencije.
Naša posvećenost bezbednosti korisnika ostaje nepromenjena, a u tom smislu nastavićemo da razvijamo i implementiramo nove strategije i mere zaštite, ističe se u saopštenju.
Dodaje se da je neophodna i opreznost i odgovorno ponašanje korisnika prilikom korišćenja platnih kartica i onlajn bankarstva, što će dodatno doprineti smanjenju rizika od zloupotreba.
Upućen je i apel korisnicima da budu oprezni i da ne dele svoje poverljive podatke putem neproverenih kanala.
Zajedničkim naporima možemo stvoriti sigurnije okruženje za sve korisnike platnih kartica i digitalnog bankarstva. Vaša sigurnost je naš prioritet, naglašava se u saopštenju Foruma.