Kampanja „Na maturu bez automobila”

Apelujući na maturante da podignu svest o bezbednosti u saobraćaju, danas je realizovana kampanja „Na maturu bez automobila”. Kampanju organizuju Savet za bezbednost saobraćaja Grad Sremska Mitrovica i Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije.

Na Trgu Ćire Milekića bila su postavljena dva simulatora „Kosa ravan” i „Ražanj”, a maturanti su imali mogućnost da steknu iskustva u problemskim situacijama u saobraćaju. Grad Sremska Mitrovica  i Agencija za bezbednost saobraćaja ovu kampanju sprovode u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova i Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Mirko Koković iz kabineta direktora Agencije za bezbednost saobraćaja rekao je: „Mesec maj pored svojih redovnih aktivnosti posebno se posvećuje maturantima i mladim ljudima da im podigne svest, da budu bezbedni budući vozači i učesnici u saobraćaju uopšte. Kampanja „Na maturu bez automobila” nastala je 2014. godine kada su maturanti vraćajući se sa večeri koju su trebali da pamte kao jednu divnu noć, pod uticajem alkohola doživeli saobraćajnu nezgodu sa smrtnim ishodom, troje njih je tada smrtno stradalo. Od tada mi sprovodimo ovu kampanju, sa ciljem da se mladi upozore na rizična ponašanja u saobraćaju. Nećemo se zaustaviti samo tokom meseca maja, tokom cele godine radimo ovakve i slične aktivnosti. Na tribini mladi će pored simulatora sudara i simulatora prevrtanja čuti priču osobe koja je doživela teške telesne povrede, ona će preneti svoju ličnu priču, iskustvo, a cilj je da povećamo svest kada je saobraćaj u pitanju. Što se tiče simulatora, važno je korišćenje sigurnosnog pojasa, procenat kod nas nije na nekom nivou koji mi očekujemo, nama je cilj da preko 95% učesnika u saobraćaju koristi sigurnosni pojas, merenja su takva da vozač i suvozač koriste pojas u procentu od 86% dok nazad u vozilu svega 18,6%. Sigurnosni pojas je najstariji i najsigurniji, smanjuje smrtnost za 50%, redukuje povrede, sprečava sudaranje u automobilu.”

Mladi su mogli da isprobaju simulatore čeonog sudara i prevrtanja i da na praktičnom primeru uvide značaj upotrebe pojasa. Sremska Mitrovica je jedan od 40 gradova u kojima se sprovodi ova kampanja u okviru koje mladi imaju priliku da čuju i ličnu priču osobe koja je preživela saobraćajnu nezgodu usled koje je zadobila teške telesne povrede i trajni invaliditet.

„Osnovni cilj kampanje je da se maturanti podstaknu da na proslave matura ne idu kolima, odnosno da ne voze, već da treba da koriste usluge taksi prevoznika ili pomoć roditelja i prijatelja. Ovim putem želimo da apelujemo na sve maturante da mladost jeste najizazovniji i najinteresantniji period u životima svih nas, ali trenutak nepromišljenosti može doneti nesagledive posledice. I zato upućujemo apel da ovaj put na maturu idu bez automobila,” poručio je Vitomir Obrenčević, načelnik Gradske uprave za saobraćaj, komunalne i inspekcijske poslove.

Drugi deo kampanje podrazumevao je tirbinu u Gradskoj kući. Predavači su govorili o više aspekata vezanih za bezbednost saobraćaja i izdvojili četiri najveće pretnje, a to su: neupotreba sigurnosnog pojasa, zatim konzumacija alkohola i vožnja, upotreba mobilnog telefona i prevelika brzina u vožnji u automobilu.

Slaviša Savić predavač i saradnik Agencije iz ličnog iskustva pričao je mladima: „Svi ovi segmenti su na neki način ispričani kroz naše prezentacije i nadam se da su mladima prenele pravi utisak da će na osnovu ove priče steći pravo znanje i koristiti neke prave stavove da bi jednostavno ostali bezbedni, da im mladost dugo traje i da uživaju. U prilog tome da kampanja ima efekta, može ići činjenica da veliki broj mladih prati naše aktivnosti na društvenim mrežama, samim tim, njihove pohvale, komentari na ono što smo radili, ukazuju nam da ozbiljno shvataju celu tu priču i da se odgovornije ponašaju.”

Ohrabrio je mlade da učestvuju u saobraćaju ali da se ponašaju odgovorno i poručio im da čuvaju prvenstveno sopstveni život, a na taj način će čuvati živote drugih.