Konferencija mladih preduzetnika u Gradskoj kući, tema marketing i društvene mreže

Kancelarija za mlade Grada Sremska Mitrovica organizovala je konferenciju za srednjoškolce, studente i volontere „Mladi preduzetnik 2023” u Gradskoj kući a u okviru projekta „KZM info mreža: karijerni vodič za mlade”, koji finansira Ministarstvo turizma i omladine.

Tema ovogodišnje konferencije, bila je marketing, brending i društvene mreže, pa su učesnici mogli nešto više da čuju o tome od preduzetnika koji se bave ovim oblastima.  Milorad Popadić, od nedavno vlasnik titule „Najbolje iz Vojvodine“ koji dodeljuje Vlada AP Vojvodine, vlasnik brenda „KFTRJ“ iz Sremske Mitrovice u sklopu kojeg posluju istoimeni kafić i pržionica kafe, govorio je o brendingu, potom Gorana Risteski, kreativni strateg iz kompanije „GrowMojo“ govorila je razvijanju kreativnih ideja koje možete pretvoriti u biznis i Tijana Simić poznatija na društvenim mrežama kao „Tixyca“, influenser, govorila je mogućnostima za biznis koje pružaju društvene mreže.

U ime Grada Sremska Mitrovica, prisustvovali su Petar Samardžić, zamenik gradonačelnice i Zoran Miščević, zamenik načelnika Gradske uprave za kulturu i sport.

Biljana Matić, koordinatorka Kancelarije za mlade koja sprovodi projekat i organizuje konferenciju rekla je: “ Radeći radionice sa maturantima mitrovačkih srednjih škola u toku jeseni, došli smo zajedno do zaključka da su svi maturanti korisnici društvenih mreža. Oni ih koriste svakodnevno i u različite svrhe pa smo s tim u vezi želeli da na konferenciju dovedemo sagovornike mlade ljude koji su uspešni u svojim biznisima a svoj posao zasnivaju na društvenim mrežama“.

„Ovo je sedma konferencija „Mladi preduzetnik“ u sklopu našeg projekta koji radimo već 10 godina u našem gradu i u Kancelariji za mlade jer nam je cilj da podstičemo mlade da rade ono što vole, da se bave poslom koji ih ispunjava i često možda neki hobi danas, sutra, može postati posao od koga mogu da žive i rade”, istakla je Matić.

Gorana Ristevski iz Sremske Mitrovice se šest godina bavi marketingom, radi kao kreativni strateg u američkoj agenciji „GrowMojo”, a po obrazovanju je diplomirani ekonomista pa je povodom svog učešća na konferenciji rekla: „Ovde sam da objasnim mladima da postoje i neke druge delatnosti, ne samo neke u njihovom okruženju, nego da mogu i da se bave nečim što su možda samo zamišljali ili videli na internetu ali ne znaju da mogu da zarađuju od toga i da se time bave. Oni i sa fakultetom mogu da mogu da rade u struci i da se bave marketingom, možda čak iako su pogrešili smer u toku procesa svog školovanja, i vide da ih možda nešto drugo zanima, mogu da se preorijentišu“.

Na konfereniciji je govorila i Tijana Simić na društvenim mrežama poznatija kao Tixyca, koju na Tiktoku prati preko 570000 pratilaca.

„Društvenim mrežama se bavim već četiri godine, pošto sam preduzetnica već godinu dana, želela bih da o tome čuju mladi i da dobiju inspiraciju od mene. Poručila bi im da pre svega dobro istraže tržište, da razmisle šta je ono što oni misle i vole da rade i šta žele da postanu i da onda teže ka svojim ciljevima”, rekla je Tijana.

Samozapošljavanje i preduzetništvo su svakako važan izvor novih radnih mesta, kako u razvijenijim, tako i u onim ekonomijama koje su u razvoju. Takođe, oni su istovremeno i prilika za poboljšanje životnog standarda mladih.