Kompanija „Meta” razmatra plan po kome bi korisnici njenih platformi Fejsbuk i Instragram u Evropskoj uniji morali da plaćaju do 13 evra mesečno za verziju bez reklama, ili da pristanu na personalizovane oglase ako žele da i dalje koriste besplatnu verziju.
Prema ovom planu, „Meta” bi naplaćivala oko 10 evra mesečno za Fejsbuk ili Instragram naloge na ličnim računarima i još oko šest evra za svaki dodatni povezani nalog, preneo je „Volstrit žurnal”, pozivajući se na upućene izvore.
Kako prenosi Rojters, korisnici mobilnih telefona bi plaćali oko 13 evra mesečno za korišćenje pomenutih platformi zato što bi „Meta” u cenu uračunala i provizije koje naplaćuju „Eplove” i „Guglove” prodavnice aplikacija.
Irska regulatorna agencija DPC je ranije ove godine kaznila kompaniju „Meta” sa 390 miliona evra i zaključila da kalifornijska kompanija nema pravo da na osnovu postojećeg ugovora šalje korisnicima u EU reklame na osnovu njihovih aktivnosti na mreži.
„Meta” je nakon toga saopštila da će tražiti saglasnost od korisnika u EU pre nego što dozvoli takozvano ciljano oglašavanje.