Pravo na popust imaju i druga domaćinstva u zavisnosti od prihoda i broja članova, a zahtev svi predaju nadležnim gradskim i opštinskim službama
Status energetski ugroženog kupca ostvaruje 70.500 najsiromašnijih građana, gotovo za trećinu više nego početkom godine. Iz Vlade savetuju građane da se prijave i umanje račune za struju i daljinsko grejanje, a u grejnoj sezoni i gas, jer novca ima za 191.000 najugroženijih domaćinstva.
“A što je važno za korisnike socijalne pomoći, korisnike dečjeg dodatka i korisnike uvećanog dodatka za tuđu negu i pomoć, na osnovu rešenja Centra za socijalni rad, odnosno, rešenja na dečji dodatak, automatski stiču, tako da nema potrebe za dodatnom dokumentacijom“, kaže Marija Jerković, načelnica Odeljenja za društvene delatnosti Sombora.
Pravo na popust imaju i druga domaćinstva u zavisnosti od prihoda i broja članova, a zahtev svi predaju nadležnim gradskim i opštinskim službama.
“Procedura je pojednostavljena. Prilikom podnošenja zahteva radnici koji rade u uslužnom centru su dužni da prihvate zahtev i porazgovaraju sa korisnikom šta je sve potrebno za ostvarivanje prava stausa energetski ugroženog kupca. Mi kao lokalna samouprava preduzimamo sve mere da bi olakšali podnošenje zahteva, koristimo eZUP. I mislim da je procedura jednostavna, treba samo korisnici da nam se jave“, napominje Suzana Radovanović, savetnica za socijalnu i zdravstvenu zaštitu u Gradskoj upravi Bor.
Iako nadležni imaju obavezu da određene papire elektronski obezbede, to ne rade svi, pa se građani i dalje najviše žale na obimnu dokumentaciju. Ministarka energetike Dubravka Đedović savetuje da se sve nepravilnosti prijave jer za te namene ima dva i po puta više novca nego prošle godine.
“Mi smo napravili i platformu gde jednostavno u četiri koraka možete da dođete do zaključka i odgovora na pitanje – da li imate pravo na taj status. I Ministarstvo za rad se uključilo kroz pružanje informacija centrima za socijalnu zaštitu. Tako da smo na nivou Vlade uvezani da preduzmemo što je moguće više mera da olakšamo građanima da dođu do saznanja, a onda da se prijave i taj satus ostvare. Takođe smo obavestili udruženje penzionera, to je bio jedan predlog poslanika iz Skupštine“, ističe Dubravka Đedović.
Nadležnim u gradskim i opštinskim službama upućen je apel da preko lokalnih medija informišu građane o olakšicma i da obiđu bolesne i seoska domaćinstva i pomognu im da podnesu zahtev za energetske olakšice.