Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da bude usvojen na proleće, a direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović, obelodanio je delove Nacrta.
Između ostalog, naveo je:
- Pešaci će morati kada izlaze iz zgrade ili lokala na trotoar da pogledaju levo – desno – levo.
- Kada hoće da se jave na mobilni telefon, moraće da drže lakat uz telo.
- Pešaci neće smeti naglo da stanu ili menjaju način kretanja.
- Ako pešak sretne dragu osobu, neće smeti da raširi ruke i zagrli je.
- Pešaci noću neće smeti da nose crnu kesu za đubre.
- Ako vodi malo dete sa sobom, pešak će morati čvrsto da ga drži za ruku.
- Ako pešak gura kolica s bebom, moraće da zastane ispred svakog ćoška i osmotri ide li trotinet.
- Pešak koji vodi psa, moraće da ga na kratkom povocu drži tik uz nogu.
Kada je reč o vozačima, predviđa se oduzimanje vozila za najteže prekršaje i to ako je reč o povratnicima. Okanović ističe da nije reč o trajnom oduzimanju vozila i njegova pretpostavka je da se radi o tehničkom propustu koji će biti regulisan kroz amandmane, prenosi Moj Novi Sad.
‒ Nacrt zakona predviđa i odredbu o električnim trotinetima, a dozvoljava im se kretanje pešačkim površinama. Takvo rešenje nije prihvaćeno u Evropi, te je struka stavila jedan veliki znak pitanja na to zašto određenu materiju rešavamo na neevropski način, objašnjava.
– Takođe, lice mlađe od 14 godina ne sme da upravlja lakim električnim vozilom na javnim putevima, a osoba koja nije napunila 18 godina života dok upravlja lakim električnim vozilom, mora na glavi da nosi zakopčanu zaštitnu biciklističku kacigu, dodaje.
– Ujedno, predviđa se da vozač ne sme prevoziti drugo lice na lakom električnom vozilu i da vozač lakog električnog vozila mora nositi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom, osim u zoni usporenog saobraćaja ‒ objasnio je Okanović.