Razmatra se da ocena iz vladanja bude deo opšteg proseka već i za učenike od petog razreda. Prosvetni radnici navode da to neće mnogo uticati na svakodnevni rad, ali i da je opravdano, kako bi se deca i roditelji odmah navikli na nove zahteve i uslove učenja i rada u školi.
Petacima bi, prema predlogu, ocena iz vladanja trebalo da ulazi u prosek. Ako se usvoji, ova izmena neće mnogo uticati na svakodnevni rad nastavnika, kažu pojedini nastavnici.
“Osetila se potreba u jednom trenutku kroz praksu delovanja i rada u školi da ocena iz vladanja mora da ima mnogo jači vaspitni uticaj. Do sada je bilo od šestog razreda da ocena iz vladanja ulazi u prosek. To će sada biti od petog. Mislim da nije loše afirmisati takvu jednu vaspitnu meru”, rekao je Milan Bajić, direktor OŠ “Josif Pančić”.
Dodao je da nema puno mehanizama osim razgovora sa decom, ali i sa roditeljima.
“Ukoliko mi nemamo saradnju sa roditeljima, ukoliko nemamo mogućnost da i roditelj bude deo rešavanja tog problema, ne verujem da problem može u potpunosti da se zatvori. Dakle, ja bih apelovao na roditelje da se što više uključe u rad škole i rad sa detetom, i posebno kad dođe do nečega što ide pod vaspitnu meru smanjenja ocene vladanja da se čitav taj proces zajednički proprati sa školom i roditeljem, jer jedino tako možemo da bude uspeh”, kaže Bajić.
Pedagog Branka Tišma navela je da kao što prosvetni radnici moraju da poštuju procedure, tako i roditelji i svi oni koji ulaze u školski sistem treba da ih poštuju.
Ocena iz vladanja se najčešće smanjuje zbog neopravdanih časova
Kao i ostale, i ocena iz vladanja može da se popravi. Najčešće se, tvrde u školama, ocena smanjuje zbog neopravdanih časova. Međutim, promena se, kažu, pre svega uvodi zbog sve češćih slučajeva nasilja u školama.
“Što se tiče ocene iz vladanja i unošenja te ocene u konačan prosek, da se spusti na peti razred ima sa jedne strane opravdanje, da se deca odmah navikavaju i roditelji na neke nove zahteve i uslove učenja i rada u školi”, rekla je Tišma.
Dodala je da je i opravdano i da ostane kako jeste, jer je deci potrebna ta jedna godina da se adaptiraju.
“Velika je promena između prelaska iz četvrtog razred na predmetnu nastavu i veliki broj novih nastavnika koji se uključuju u njihov rad. Mislim da suštinski neće doneti ništa posebno novo. Ako je ideja da se smanji nasilje, to značajno neće uticati, jer ionako svi intervenišu oko toga”, istakla je Tišma.
Za mnoge učenike ovo bi mogla biti radosna vest, jer bi to značilo da imaju priliku lako da dođu do jedne petice i poprave prosek. Za one koji su dobro vaspitani, vredni i kulturni, ocena iz vladanja sigurno neće biti tema za razmišljanje.