Od 1. novembra, prema Zakonu o saobraćaju, sva motorna vozila moraju biti opremljena zimskim gumama kada su na putu sneg, led ili poledica.
U zimsku opremu spadaju četiri zimska pneumatika, sa minimalnom dubinom gazećeg sloja od četiri milimetra, kao i lanci za sneg koji se koriste po potrebi.
Van naselja, vozači su u obavezi da nose lance ili slične uređaje za povećanje prianjanja na najmanje dva pogonska točka kada su uslovi na putu pogoršani. Iako u naseljenim mestima nije obavezno posedovanje lanaca, upotreba je dozvoljena na putevima prekrivenim snegom.
Kazne i odgovornost vozača
Nepoštovanje ovog pravila nosi ozbiljne posledice: vozačima može biti izrečena kazna od 6.000 do 20.000 dinara, dok pravna lica mogu platiti od 100.000 do 800.000 dinara. Policija ima pravo da isključi iz saobraćaja vozila koja nisu opremljena zimskim pneumaticima kada su to uslovi na putu zahtevaju.
U slučaju saobraćajne nezgode zbog nedostatka zimske opreme, vozač i vlasnik vozila sami snose troškove štete, koji mogu biti i višemilionski.
Razlika između zimskih i letnjih pneumatika
Zimski pneumatici pravljeni su od mekše smese, koja se ne stvrdnjava na niskim temperaturama i omogućava bolje prianjanje, čak i kada temperatura padne ispod +7°C. Korišćenje letnjih pneumatika na niskim temperaturama može smanjiti prianjanje i stabilnost vozila, pa je bitno da se zimski pneumatici koriste kada temperature padnu.
Sa dubinom šara manjom od četiri milimetra, funkcionalnost zimskih pneumatika drastično opada, što može dovesti do proklizavanja ili zanošenja u krivinama. Preporučuje se da se zimski pneumatici postave na sva četiri točka, kako bi se osigurala maksimalna stabilnost i bezbednost u vožnji.