Sektor B5 obilaznice oko Beograda, od petlje Orlovača do Straževice zajedno sa novim (levim) tunelom Straževica, zvanično je danas otvoren u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Vučić je tokom obilaska nove deonice obilaznice rekao da će ta deonica u saobraćaju biti danas od 18.00 sati.
Istakao je da je ponosan što se u Srbiji sada gradi 10 autoputeva i brzih saobraćajnica i da samo sa jednim projektom nije zadovoljan – Fruškogorskim koridorom, gde ima kašnjenja i zbog eksproprijacije zemljišta.
Vučić je rekao da će se graditi i nastavak beogradske obilaznice do Pančeva, sa velikim drumsko-železničkim mostom na Dunavu.
Otvaranju prisustvuju ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, direktori Puteva Srbije i Koridora Srbije Zoran Drobnjak i Aleksandar Antić, ministar finansija Siniša Mali, otpravnik poslova ambasade Kine u Beogradu Tien Išu, gradonačelnik Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić i čelnici kineske kompanije Power China i azerbejdžanskog Azvirta koji grade obilaznicu.
Na ovoj deonici obilaznice koja je duga oko četiri kilometra, završena je leva traka autoputa sa tri mosta i leva tunelska cev ispod brda Straževica dužine 720 metara.
Kineska komapnija Power China, azerbejdžanski Azvirt i domaći podizvođači uveliko rade na izgradnji sektora 6 obilaznice od tunela Straževica do Bubanj potoka, gde će se ona spojiti sa autoputem E75 ka Nišu.
Dužina deonice obilaznice oko Beograda od novog mosta na Savi kod Ostružnice do Bubnj Potoka je 20,4 kilometra i ona bi trebalo da bude završena do kraja marta naredne godine.
Vrednost radova je 207 miliona evra, od čega se 15 procenata ulaže iz budžeta Srbije, dok se preostalih 85 procenata finansira od kredita kineske Eksim banke.
Izvođač radova je kineska kompanija „Power Construction Corporation of China“, a podizvođač azerbejdžanski AzVirt i domaće firme.
Završetkom radova do Bubanj Potoka biće kompletirano oko 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj Potoka.
Prehodnih godina je izgrađena obilaznica od Batajnice do Dobanovaca i Ostružnice, sa novim mostom na Savi koji je izgrađen pored starog ostružničkog mosta.
Planirana je i izgradnja nastavka obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, tzv. sektora C, kada bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara.