Bušenje najdužeg tunela u Srbiji, koji će biti dug oko 3,5 kilometra, a koji će biti u okviru Fruškogorskog koridora, počelo je pre nekoliko nedelja, a do sada je izbušeno oko petnaest metara.
Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, zvanično su otpočeli 1. maja 2021. godine, pripremama okolnog terena i gradnjom potpornih zidova.
Prilikom obilaska gradilišta, direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić, izjavio je za medije: “Mi smo pre nekoliko nedelja otpočeli s bušenjem tunela, desne tunelske cevi. I do sada smo, s ove strane gde se nalazi ulazni portal, i sa druge strane, prema Opštini Irig, gde se nalazi izlazni portal, na desnoj cevi iskopali nekih petnaestak metara“.
Takođe je objasnio da u ovoj prvoj fazi, koraci moraju da idu lagano, zato što je takva tehnologija posla, jer je put iznad samog ulaza u tunel.
“Pošto imamo dve tunelske cevi, imaćemo četiri ‘napadne’ tačke na kojima očekujemo da će dinamika biti dva, do dva i po metra dnevno. Ova dinamika govori da bi, kad budu ‘napadnute’ sve četiri tačke bušenja tunela i ako se na svakoj napreduje procenjenim tempom, samo bušenje moglo da bude završeno za dve do dve i po godine“, ocenio je Antić.
Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.
Ovim pravcem prođe oko 900 kamiona dnevno i 10.000 vozila, što ga čini jednim od najopterećenijih u državi. Novi koridor će zaobići Irig sa zapadne strane, a u blizini će biti izgrađena i naplatna stanica.
Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma – Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac – Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti na sadašnji auto-put Beograd – Subotica, ali i na budući auto-put Novi Sad – Zrenjanin – Beograd, čiji početak gradnje se očekuje krajem ove godine.
Od Fruškogorskog koridora se očekuje da rastereti od teškog teretnog saobraćaja Frušku goru, Irig, delove Novog Sada, a kraj radova zakazan je za april 2025. godine.