Istraživanje koje je sprovedeno među trgovcima automobila u Evropskoj uniji pokazalo je da 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka.
Ukoliko se taj trend bude prelio i kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo, rekao je Petar Veličković, pi-ar sajta „Polovni automobili“ za RTS.
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu, a kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kubikažom, i dalje se najviše traže benzinci.
„Kod polovnih automobila imamo blagi rast prodaje, kaže Veličković i dodadje da je prodato nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza, te da se beleži par godina unazad pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou.
Prema njegovim rečima, na nove automobile se ne čeka toliko dugo kao nekada, jer su se lanci snabdevanja stabilizovali. Kupovina automobila je investicija najveća posle kupovine stana i svako mora da donese odluku za sebe spram svojih finansijskih mogućnosti.
Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.
„Postoje garancije koje daju vlasnici placeva, garancije na pređeni broj kilometara, garancije na trenutno tehničko stanje automobila, garancija na legalnost. Postoje načini na koje možemo da proverimo istoriju automobila“, napomenuo je Veličković.
Kada je reč o hibridnim automobilima, kaže da raste njegova popularnost i napominje da nisu skupi za održavanje.
Kada je reč o električnim automobilima, Veličković kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.