Svake godine u drumskom saobraćaju pogine oko 1.3 miliona ljudi. Zbog toga u Ujedinjenim nacijama pokušavaju da deluju i utiču na nacionalna zakonodavstva.
Novi UN Plan za smanjenje broja stradalih radikalno pristupa drumskom saobraćaju, piše Revija HAK. Naime, globalni plan Decenije delovanja za bezbednost drumskog saobraćaja 2021.-2030. predlaže ograničavanje brzine u urbanim centrima na 30 km/h, snižavanje na 80 km/h na otvorenim putevima i maksimalnih 100 km/h na autoputevima. Pogotovo za zemlje u razvoju UN poziva na ulaganje u infrastrukturu. Takođe zahteva procene bezbednosti samih puteva (projekti poput EuroRAPA) i standard od barem tri zvezdice od maksimalnih pet.
U Evropi svi automobili koji su homologirani od 6. jula 2022. moraju da imaju tehnologije kao što su inteligentni pomoćnik za brzinu, upozorenje na pospanost, snimač podataka ili crnu kutiju, detekciju zadnjeg saobraćaja, zadržavanje vozila u traci… Takođe će biti ugrađena instalacija za alkotester u vozilima.
Novi dokument UN prepoznaje mobilnost kao temeljno ljudsko pravo i društveno zajedničko dobro, ali ne napreduju sve zemlje istom brzinom. Saobraćajne nesreće su, naime, porasle u svetskim regijama s najnižim prihodima.