TikTok je pristao da odloži najavljeno kontroverzno ažuriranje politike privatnosti koje je moglo da omogući kompaniji da prikazuje ciljane oglase na osnovu aktivnosti korisnika na platformi bez njihove saglasnosti.
Preokret se desio dan nakon što je italijanska agencija za zaštitu podataka, Garante per la Protezione dei Dati Personali, upozorila kompaniju da ovakvom promenom politike privatnosti krši zakone o zaštiti podataka.
„Lični podaci koji se čuvaju na uređajima korisnika ne mogu se koristiti za profilisanje tih korisnika i slanje personalizovanih oglasa bez njihovog izričitog pristanka“, navodi Garante.
Formalno upozorenje je bilo odgovor na reviziju politike privatnosti u kojoj se navodi da je platforma ranije tražila od korisnika „pristanak“ da se njihove aktivnosti na TikToku i van TikToka koriste za prikazivanje personalizovanih oglasa i da, stoga, namerava da prestane da traži od korisnika njihovu dozvolu da profiliše njihovo ponašanje i obrađuje njihove lične podatke.
Ažuriranje personalizovanih podešavanja za oglase trebalo je da se primeni na korisnike koji žive u Evropskom ekonomskom prostoru (EEA), Velikoj Britaniji i Švajcarskoj.
Garante je utvrdio da su predložene izmene politike nekompatibilne sa članom 122 italijanskog zakona o zaštiti ličnih podataka, kao i sa Direktivom o e-privatnosti EU, koja reguliše upotrebu kolačića, marketing putem e-pošte i druge aspekte privatnosti podataka tako što nalaže saglasnost korisnika pre obrade takvih informacija.
Pored neadekvatne pravne osnove, italijansku agenciju posebno zabrinjava pitanje koje se odnosi na zaštitu dece korisnika koji su registrovani na platformi. Prema oceni Garantea, poteškoće sa kojima se TikTok trenutno susreće da bi uspostavio usaglašenost sa starosnim zahtevima za pristup platformi ne dozvoljavaju da se isključi rizik da će „personalizovani“ oglasi koji uključuju neprikladan sadržaj biti prikazivani veoma mladim korisnicima zbog „legitimnih interesa kompanije“.
Stoga je Garante, pozivajući se na ovlašćenja koje daje Evropska Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR), poslao zvanično upozorenje TikToku da bi „obrada podataka na osnovu njihovog ‘legitimnog interesa’ bila u suprotnosti sa sadašnjim regulatornim okvirom, barem u pogledu informacija koje se čuvaju na uređajima korisnika, i povlačila bi sve relevantne posledice u smislu korektivnih mera i novčanih kazni“.