Po pravilu su mesta ukrštanja drumskih saobraćajnica i pruga najrizičnija u pogledu bezbednosti. Statistika je neumoljiva i pokazuje da je u poslednjih osam godina 47 osoba poginulo, a 131 je teže povređena na pružnim prelazima u Srbiji. Posebno zabrinjava činjenica da je broj poginulih u Srbiji 33 odsto veći nego u Evropskoj uniji. Ipak, iz Železnica Srbije kažu da je dobra vest da se broj stradalih permanentno, mada polako smanjuje.
Nenad Stanisavljević iz Železnica Srbije rekao je da je ove godine pet osoba stradalo u nesrećama na putnim prelazima.
Kako ističe, statistika pokazuje da se iz godine u godinu broj poginulih smanjuje.
„Ono što zabrinjava je da su svi stradali u 2023. i većina povređenih, stradali zbog svoje nepažnje, zbog nepoštovanja propisa, zbog nepoštovanja saobraćajne signalizacije na putnim prelazima, zbog pokušaja da se zaobiđu spuštene rampe“, ukazao je Stanisavljević.
Podseća da u Srbiji postoji oko 2.100 putnih prelaza, od kojih je 1.700 aktivnih.
“Od tih 1700 aktivnih putnih prelaza, mi imamo savremenu signalno-sigurnosnu opremu, rampe, branike, polubranike na 522 putna prelaza“, rekao je Stanisavljević.
Ističe, međutim, da javnost i učesnici u saobraćaju moraju da znaju da je to tehnika koja je podložna kvarovima. Dodaje i da se preko 70 odsto kvarova popravi u roku od tri sata.
“Ono što mnogo više zabrinjava to je da smo samo u ovoj godini imali 2.800 rampi koje su vozači drumskih vozila slomili. To pokazuje odnos i ponašanje vozača drumskih vozila na putnim prelazima. Znači to su kvarovi, sad ne govorimo čak ni o materijalnoj šteti koja je na taj način naneta, ali to je 2.800 puta ugrožena bezbednost saobraćaja na putnim prelazima gde su vozači polomili branike i polubranike“, rekao je Stanisavljević.