U toku je uređenje prilaza vrtiću „Cvrčak”, a postaviće se behton i rampa kako bi prilaz bio apsolutno bezbedan za decu. Ovo je samo jedan primer dobre saradnje vrtića, porodice i društvene zajednice.
Predškolska ustanova „Pčelica” od septembra 2019. godine radi po Novim osnovama programa simbolično nazvanim Godine uzleta. U središtu programa jesu dobrobiti deteta, a program, takođe, kao jedan od bitnih faktora u razvoju deteta ističe porodicu i društvenu zajednicu, prema rečima Biljane Cvijetić direktorice PU „Pčelica”. Zajednica direktno, a indirektno preko porodice utiče na oblikovanje uslova za odrastanje dece. Za dete je zajednica njegovo neposredno okruženje, pre svega porodica, vrtić, ustanove u koje se uključuje, park, igralište i iz tih razloga je jako bitno da se da postoji saradnja između vrtića, porodice i društvene zajednice.
Biljana Cvijetić direktorica PU „Pčelica” tu ustanovu vidi kao mesto življenja predškolskog deteta, koje postoji da bi zadovoljilo potrebe roditelja i dece, da bi ispunilo sve društvene potrebe i uslove, a tim svojim značajem predstavlja centar lokalne zajednice: „Ovo je jedan jako lep primer saradnje između porodice, vrtića i društvene zajednice, gde je svako iz svog domena doprineo da se projekat uređenja prostora ispred vrtića „Cvrčak” realizuje čime se stvaraju bezbedni uslovi za boravak dece u vrtiću. Porodica jeste primarni vaspitač deteta i zbog toga je jako bitno da ona ima aktivno učešće u životu i radu ustanove. Ovo nije samo jedan projekat koji se realizovao u saradnji sa porodicom i društvenom zajednicom, realizovali smo i projekat uređenja dvorišta vrtića u kojem su učestvovali vaspitači i roditelji, a realizovao se gotovo u svim vrtićima naše predškolske ustanove. Saradnja između porodice i predškolske ustanove će se nastaviti u narednom periodu kada vremenski uslovi dozvole. Neka od narednih aktivnosti može biti i uređenje unutrašnjeg dela vrtića.”
U Novim osnovama programa ističe se da je lokalna zajednica grupa ljudi povezanih istim okruženjem, kulturološkim navikama i praktičnim interesima, a roditelj je prvi koji upućuje svoje dete u to kako da postane deo zajednice i kako se uključuje u društvo.
Marina Vladisavljević predsednik Saveta roditelja u Predškolskoj ustanovi „Pčelica” rekla je da deca u vrtiću provode dobar deo vremena i da je saradnja svih bitna za dobrobit deteta: „Imali smo niz aktivnosti koje su doprinele da sve ovo bude ovako kako izgleda, jedna od tih je da i mi imamo sednice Saveta roditelja gde možemo da iznesemo svoje mišljenje, a samim tim i mogu da imaju konstruktivne rasprave sa vaspitačima sa direktoricom i svima ostalima, što bi bilo naravno za dobrobit naše dece. Do sad su uređena dvorišta vrtića kao i prilaz koji ovde vidite, trenutno je jesen, ide zima, tako će do nastavka svih ovih radova doći na proleće, videćemo sve u skladu sa potrebama dece. Verovatno će biti i nekih radova unutar vrtića”.
Predškolska ustanova i njeni programi imaju efekat na razvoj dece samo onda kada mu pružaju priliku da bude „svoje”, a to znači da može da menja, da se sam menja i da se razvija, a to Ustanova postiže programom koji uključuje roditelje i lokalno okruženje. Da bi predškolsko vaspitanje i obrazovanje predškolske dece preraslo u društveno vaspitanje, neophodno je da se predškolska ustanova poveže sa društvenom sredinom i da se otvori za širi uticaj društvene sredine, što ova ustanova i čini.
Izvor: Sirmiuminfo