Na tunelu ispod Fruške gore završena je trećina radova, a sam tunel biće deo Fruškogorskog koridora koji će Novi Sad spojiti sa auto-putevima Zagreb-Beograd i Ruma Šabac.
Reč je o budućem najdužem tunelu u Srbiji čija dužina iznosi 3,5 kilometara. U pitanju je dvocevni tunel koji će saobraćajnicu od 4 trake, širine 16 metara, „provući“ kroz Frušku goru.
Uz glavni tunel, postojaće i dva pomoćna koja će služiti kao „put za bekstvo“ pokvarenim kamionima, proširenja će se nalaziti na svakih 150 metara, prolazi za pešake na svakih 300 metara, a tunel će biti pokriven i kamerama, a njima će se upravljati iz kontrolnog centra u kom će se voditi pažnja i o zagađenju u tunelu.
Manja kilometraža i kraći boravak automobila na deonici kod Fruške gore značiće i znatno manju emisiju štetnih gasova. Takođe, bez uzbdica vozila će, naročito ona teretna, bez naprezanja „savladavati“ Frušku goru, što dodatno smanjuje potrošnju, a samim tim i proizvodnju štetnih materija.
„U ovom trenutku je završeno nešto više od 30 odsto, što znači da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina. Na taj način ovu saobraćajnicu spojićemo sa već izgrađenom saobraćajnicom Ruma – Šabac sa nastavkom prema Loznici, odnosno sa auto-putem Beograd – Šid i kod Novog Sada sa auto -putem koji ide od Beograda ka Novom Sadu i Subotici kao i sa budućim auto – putem Beograd – Zrenjanin sa čijom izgradnjom počinjemo tokom ovog meseca“, rekao je ministar Goran Vesić, koji je juče posetio radove na ovoj deonici.
Kada tunel i Fruškogorski koridor budu gotovi, Novosađani će do Iriga moći za svega 15 minuta, do Rume za 25 minuta, do Aerodoroma „Nikola Tesla“ za 40 minuta, a za nešto više do Beograda, do Sremske Mitrovice trebaće oko pola sata, a do Šapca koristeći i novi auto-put svega 40-45 minuta.