Koja prava će potrošači imati posle usvojenog Zakona o zaštiti potrošača?

Narodna skupština usvojila je Zakon o zaštiti potrošača, kojim je predviđeno više novina i potvrdila više sporazuma.

Najveća novina koju donosi Zakon o zaštiti potrošača „vansudsko poravnanje između prodavca i oštećenog kupca“.

Među novinama je i uvođenje registra „ne zovi“, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od pet hiljada dinara.

Registar „ne zovi“ podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti pozivati da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od pet hiljada dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.