U organizaciji Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u Srbiji (UN Women), Ministarstva rudarstva i energetike i Elektromreža Srbija predstavnice Osnovne škole „Jovan Jovanović Zmaj”, učestvovale su u događaju kojim se obeležava dan rođenja Nikole Tesle i nacionalni Dan nauke.
Deset vrlo uspešnih i svestranih mladih dama, zajedno sa nastavnicom fizike Branislavom Blajvaz, posetile su Muzej Nikole Tesle, Dispečarski centar Elektromreža Srbije i razgovarale sa ministarkom rudarstva i energetike, Dubravkom Đedović Handanović, direktorkom Elektromreža Srbije Jelenom Matejić i predstavnicom Kancelarije Ujedinjenih nacija u Srbiji Nevenom Marčetom.
Važna tema razgovora bila je rodna ravnopravnost, te rodni stereotipi koji su veoma prisutni u našem društvu, i njihov uticaj na obrazovanje i izbor zanimanja kod devojčica. Energetski sektor i kompanija Elektromreže Srbije, već duži niz godina razbija rodne predrasude u ovoj oblasti nauke i tehnike.
Ministarka Đedović Hadanović istakla je da je Nikola Tesla, kao naučnik i inovator svojom zaostavštinom zadužio čovečanstvo i svet, te da je u oblasti energetike njegovo delo večita inspiracija mladim ljudima željnim napretka. Takođe, dala je primer Mileve Marić Ajnštajn koja je u okviru ženskog roda dosegla maksimum.
„Pred mladima su danas brojne mogućnosti, važan pomak je što imamo sve više inženjerki i naučnica koje učestvuju u promenama koje sprovodimo u energetskom sektoru i nadam se da će u budućnosti još više devojčica birati energetiku za svoje dalje obrazovanje i karijeru. Sadašnje generacije imaju odgovornost da stvaraju uslove za neograničeno napredovanje u skladu sa radom i znanjem,” rekla je ministarka.
Branislava Blajvaz, nastavnica fizike, naglasila je da su devojčice u tehničkim školama ranije bile vrlo retka pojava, jedna ili dve u generaciji, no da u današnje vreme sve više devojčica se interesuje za nauku i tehniku. Međunarodna istraživanja pokazuju da su postignuća u prirodnim naukama između dečaka i devojčica odavno izjednačena, te da devojčice imaju i blagu prednost.
Na kraju je zaključeno da sve četiri žene koje su dan provele sa učenicama predstavljaju pravi primer uspešnih žena u sferi uprave, politike, nauke i obrazovanja, te da njihove stope treba slediti.