Razgovor sa povodom: Petar Samardžić o Turističkom info centru

„Živimo u vremenu informacija i digitalnih tehnologija, što znači da moramo ići u susret turisti budućnosti. Savremeni turista nije baš previše oduševljen materijalima koji moraju da se iščitavaju, on traži nešto u čemu može da učestvuje od početka. Treba biti privlačan, brz, precizan u prezentaciji, a upravo to je ono što radimo“, kaže Samardžić

Krajem decembra, tačnije 27-og, Sremska Mitrovica će dobiti savremeni Turistički info centar. Smešten u centralnom gradskom parku, centar će biti na raspolaganju kako onima koji će u grad na Savi doći kao gosti, tako i onima koji u njemu žive, a žele da se informišu kako o njegovom kulturno-istorijskom nasleđu, tako i o aktuelnim kulturnim sadržajima.

Direktor Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica, Dušan Drča

Petar Samardžić, zamenik gradonačelnice Sremske Mitrovice, napominje da će ovaj objekat biti jedan od najreprezentativnijih u Srbiji i u potpunosti će pratiti savremena kretanja u oblasti prezentacije turističke ponude.

Projektovan izgled Turističkog info centra

„Zasavica, Sirmijum i Fruškogorje su tri glavne stvari koje nudimo turistima. Naš cilj je da gostima sve to prezentujemo na jednom mestu. Uz to, u okviru Info centra oformićemo i degustacionu salu u kojoj će gosti našeg grada moći da probaju lokalne specijalitete: vina, sireve, suhomesnate proizvode, med, domaće sokove, sve što kod nas proizvode registrovani proizvođači“, kaže u razgovoru za naš portal Petar Samardžić.

On napominje da će naročito interesantan biti „virtuelni kutak“ putem kojeg će, na inovativan način, pomoću virtuelnih naočara sa programom za decu i odrasle turisti moći da vide šta je to što Sremska Mitrovica nudi.

Uređivanje Turističkog info centra pred otvaranje

Zar nije poenta da se to sve vidi uživo?

PS: Jeste, ali nam ovaj kutak na neki način menja ili bolje rečeno dopunjuje flajer. Turisti će moći za trenutak da uživaju u onome što nudimo, da osete atmosferu, a ne samo da gledaju fotografije i čitaju opise, što je svakako iskorak napred kada govorimo o ponudi. Mislimo da će ih to dodatno zainteresovati da dođu na neke od manifestacija i lokacija koje će im na taj način biti prezentovane.
Uz to, postavićemo i tri interaktivna totema. Jedan će biti odmah ispred Info centra, jedan u Carskoj palati i jedan u okviru SRP „Zasavica“. Na njima će biti interaktivne mape preko kojih će turisti moći da dobiju sve potrebne informacije. To je naročito dobro i korisno za vreme u kojem je Info centar zatvoren. Živimo u vremenu informacija i digitalnih tehnologija, što znači da moramo ići u susret turisti budućnosti. Sa druge strane i kao grad delujemo ozbiljnije ako se odmaknemo od konvencionalnih načina prezentacije sopstvenih ponuda. Savremeni turista nije baš previše oduševljen materijalima koji moraju da se iščitavaju, on traži nešto u čemu može da učestvuje od početka. Treba biti privlačan, brz, precizan u prezentaciji, a upravo to je ono što radimo.

Dakle, ako smo razumeli, već do kraja ove godine dobićemo interaktivnu prezentaciju grada?

PS: Mislim da to sve neće krenuti baš odmah. U početku će Info centar imati klasičnu funkciju, a dok izađemo iz zime krenućemo sa opremanjem savremenim tehnologijama. Smisao svega što radimo jeste da budemo u toku kako sa načinima prezentacije, tako i sa samom sadržinom, a oslanjanje na savremenu tehnologiju nam omogućava da dopunjavamo programe, materijale.
Mogućnost da se prezentuju imaće i kulturne institucije, pošto ćemo osim kulturnog nasleđa nuditi i manifestacije, ali i redovne sadržaje i programe „Sirmijumarta“, muzeja, pozorišta, galerije… kao i pojedinaca i udruženja koji posluju u okviru „kreativne industrije“. Cilj nam je da privučemo turiste, ali i da našim građanima ukažemo na sve ono što grad ima da ponudi i što se u njemu dešava na polju kulture pre svega, kako bi i sami učestvovali u društvenom životu.

Koliko je uopšte Mitrovica zanimljiva za turiste?

PS: Svi relevantni podaci govore da smo sve interesantniji i da tome doprinosi sve veće interesovanje koje vlada za Frušku Goru. Međutim, u tom pogledu, imamo dva problema: prvi je nedotatak Info centra i to rešavamo, a drugi je pitanje hotela, što će se, ja verujem, rešiti naredne godine. Još uvek je rano da govorimo o tome previše, ali ono što se može sada reći jeste da nije u pitanju hotel „Sirmijum“.
Trudimo se da koliko god je u našoj mogućnosti stvorimo preduslove za razvoj turizma što je za nas imperativ pošto je tokom proteklih godina grad zaista uznapredovao i postao interesantan. Mi možemo da ponudimo tri odlična dana, jedan u Fruškogorju, drugi u Sirmijumu, u Mitrovici, a treći na Zasavici.
Mislim da tek dolazi vreme u kojem će turizam biti stavka na koju ćemo se ozbiljnije osloniti. Uspeli smo da uredimo grad, na tome se stalno radi, u dobroj meri smo rasterećeni bazičnih problema kao što je nezaposlenost, a sve to stvara odlične predulsove za razvoj turizma i uopšte za rad na razvoju kulture. Stalo nam je da obnavljamo simbole grada, kao što je teren u Sokolskom domu, a konačno su se stekli uslovi da se poradi i na nekadašnjem Ratarskom domu, odnosno Domu Vojske.
Drago mi je što sve više naših sugrađana pokazuje interesovanje za istraživanje prošlosti sopstvenog grada, što samo svedoči o tome da se stara i neugasla ljubav prema sredini u kojoj živimo i radimo ponovo rasplamsala. To je dobro zbog nas samih, jer treba da znamo ko smo i koliko vredimo, a u krajnjem, sve to sutra može biti i deo turističke ponude, što nije nevažno. Mi jesmo grad tradicije i ne vidim zašto tu tradiciju ne bismo prikazali drugima. Tu se ne radi o trgovini sopstvenim nasleđem, već upravo suprotno, o pravu da na njega budemo ponosni i mogućnosti da to jasno izrazimo.

Razgovor vodio Stevo Lapčević