Edukativne radionice sa osnovcima OŠ „Jovan Popović” o bezbednosti dece u vanrednim situacijama održane su u okviru preventivno – edukativnog projekta „Zajedno i bezbedno kroz detinjstvo”. Interaktivne časove o tome kako da se ponašaju u slučaju poplave, požara ili zemljotresa održali su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova.
Cilj projekta je učenje najmlađih kako da budu bezbedni u različitim situacijama. Radionice odlikuje timski rad policijskih službenika, predstavnika škola i Poverenika za zaštitu ravnopravnosti, uz korišćenje edukativnog materijala, prikazivanje spotova i predstava.
Kako je rekao direktor OŠ „Jovan Popović” Slobodan Stojilković: „Deca odmalena uče kako da se ponašaju u slučaju vanrednih situacija, te je ovo i te kako dobra praksa koju organizuje Ministarstvo unutrašnjih poslova. Mi smo i prošle godine imali već sličnu akciju, koja je veoma uspela, svi smo bili prezadovoljni. To je bila simulacija požara u školi, sve je prošlo potpuno besprekorno i bili smo jako zadovoljni kako su učenici pokazali interesovanje, poslušnost i saradnju. istakao je škole i dodao da je ovo samo nastavak saradnje jer je učestvovala.”
Osnovni zadatak projekta je usvajanje znanja i veština o ponašanju u vanrednim situacijama. Projekat se za učenike nižih razreda zasniva na interaktivnim predstavama, edukaciji o bezbednosti korišćenjem različitih nastavnih materijala i radionica. Predavanje u „Popovićevoj” školi održali su pripadnici vatrogasne službe.
„Na nivou cele države vrši se obuka dece uzrasta trećeg i četvrtog razreda. Radimo na edukaciji dece o delovanju u određenim situacijama u kojima se ne nalaze često, a za slučaj da se dogodi da se zateknu, da mogu da deluju prema propisu. Edukacija je uzajamnog delovanja, kako pričaju oni, tako pričam i ja, tako da je za njih zanimljiva,” rekao je Petar Blažić, pripadnik Odeljenja za vanredne situacije u Sremskoj Mitrovici.
Edukacija je bila interaktivnog tipa, gde su učestvovali đaci trećeg i četvrtog razreda ove škole. Veoma aktivno su učestvovali u radionici, gde su naučili kako da se ponašaju u vanrednim situacijama u slučaju poplave, požara, zemljotresa.
Učenici su kroz prezentaciju saznali kako se treba ponašati u vanrednim situacijama, potom su gledali zanimljive animirane filmove o požaru, poplavama i zemljotresu.