Inženjersko čudo, budući najduži tunel u Srbiji, promeniće način na koji putujemo i sačuvaće Nacionalni park Fruška gora od izduvnih gasova. Radovi na izgradnji tunela, koji je ujedno deo Fruškogorskog koridora, su intenzivni.
Najduži tunel u Srbiji biće drugačak 3,5 kilometara i prolazeći kroz samo srce planine, spajajući Novi Sad, Rumu, Loznicu i Republiku Srpsku.
Budući tunel imaće zapravo dve cevi u kojima će se nalaziti po dve saobraćajne trake u jednom smeru, dok je širina svake cevi 16 metara.
U tunelu će se na svakih 150 metara nalaziti proširenja u slučaju da se vozilo pokvari, dok će se na svakih 300 metara nalaziti prolazi za evakuaciju. U tunelu će se nalaziti sistem za video nadzor preko kojeg će se voditi računa o bezbednosti iz kontrolnog centra. Takođe, budući tunel će posedovati savremene sisteme za detekciju zagađenja i ventilaciju.
Do tunela će sa novosadske strane voditi dva mosta na Dunavu koja su takođe trenutno u izgradnji, koji će Fruškogorski koridor povezati sa međunarodnim autoputem E-75; Beograd-Subotica.
Kada tunel i Fruškogorski koridor budu gotovi, od Novog Sada do Iriga stizaće se za 15 minuta, do Rume za 25, do Sremske Mitrovice za pola sata, a do Šapca za 40 minuta.
Pored brzine i skraćenja vremena putovanja, tunel kroz Frušku Goru doneće i brojne benefite u vidu bezbednosti i zaštite životne sredine. Naime, po završetku tunela veliki deo saobraćaja, a pogotovo teretni, biće izmešten sa Iriškog venca, što će smanjiti zagađenje i očuvati Nacionalni park prirode.
Vozači više neće morati da se muče u krivinama. Saobraćaj je do sada bio poroblematičan tokom zimskih meseci i jačih snežnih padavina, kada je saobraćaj bio usporen, a sam prevoj Iriški Venac je često bio i zatvoren.
Plan Republike Srbije je da se do kraja 2026. godine uradi 487 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. To podrazumeva, između ostalog i kompletan Dunavski, Fruškogorski i Moravski koridor, 50 kilometara brze saobraćajnice „Smajli“ koja počinje od Bačkog brega, a završava u Srpskoj Crnji, 26 kilometara auto-puta Beograd – Zrenjanin…