Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će sa naplatom putarine na brzim saobraćajnicama i pojedinim magistralnim putevima za šlepere, što će početi sledeće godine, biti više novca za održavanje i rekonstrukciju postojeće putne mreže, kao i da će insistirati na tome da za električne automobile cena putarine bude niža.
Vesić je rekao da se intenzivno radi na izgradnji brzih saobraćajnica kojih će, kako kaže, već sledeće godine biti dovoljno da će biti neophodno da i na njima počne naplata putarine. „Ona će iznositi oko 80 odsto vrednosti putarine na auto-putu i tu neće postojati naplatne rampe, već će se putarina naplaćivati modernim sistemom kakav u Evropi sada počinje da se instalira, a to je satelitsko praćenje automobila“, rekao je Vesić gostujući na TV B92. Što se tiče magistralnih puteva prvog B reda, Vesić je rekao da će neki od tih puteva takođe biti određeni za naplatu putarine koju će plaćati samo šleperi težine preko 7,5 tona ili 9,5 tona, o čemu će biti doneta odluka.
„U svakom slučaju, na ovim putevima putarinu neće plaćati putnička i kombi vozila, kao ni manji kamioni, već samo šleperi. Meriće se težina osovinskog opterećanja, od čega će zavisiti cena putarine i na taj način ćemo štititi puteve od preopterećenja kamiona“, rekao je Vesić. On je dodao da će novac od naplate putarine ići za održavanje puteva.
Naveo je da će ove godine prihod od naplate putarine biti između 42 i 45 milijardi dinara, a da ćemo sledeće godine, kada sve ovo bude zaživelo, imati duplo više novca od naplate putarine, što samim tim znači i više novca za održavanje i rekonstrukciju postojeće putne mreže. Vesić je naveo da će u budućnosti insistirati na tome da električni automobili imaju nižu cenu putarine i dodao da će to biti jedna od mera kako bi se pospešila kupovina tih automobila.
„Pored toga, insistiraću na tome da se napravi razlika između cene putarine za kamione koji imaju ‘euro 6’ motore i one koji imaju motore ‘euro 5’, ‘euro 4’ i tako dalje jer oni sa ‘euro 6’ motorima zaista doprinose očuvanju životne sredine“, rekao je Vesić. Naveo je da će se voditi računa o tome da se napravi razlika između toga da li se putarina plaća kešom ili tagom, pa je dodao da će oni koji je budu plaćali tagom, odnosno elektronski, imati povoljnije uslove.